A marketing területei és módszerei a ZARA márkánál

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Fekete Amina
Other Authors: Gyüker Mónika
Format: Project work
Kulcsszavak:7P modell
CRM
marketing
online marketing
SWOT-elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58461

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58461
005 20250923130824.0
008 250923suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Fekete Amina 
245 1 2 |a A marketing területei és módszerei a ZARA márkánál  |c Fekete Amina  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Szakmai gyakorlatomat a spanyolországi INDITEX Group (Industrias de diseño textil) vállalatnál töltöttem, azon belül is piacon vezető szerepet betöltő, anyavállalatnál a ZARA-nál. Választásom azért esett erre a vállalatra, mert már korábban is dolgoztam kereskedelemben, egy kis vállalkozásnál. A ZARA-nál eltöltött idő alatt nemcsak szakmai, hanem személyes készségeim is fejlődtek: erősödött a problémamegoldó képességem, nőtt a munkabírásom, és magabiztosabban kommunikáltam vásárlókkal és kollégákkal egyaránt. A szakmai gyakorlatomról készült beszámoló célja az volt, hogy bemutassam a gyakorlat alatt végzett feladataimat, megismertessem az üzlet működését, szervezeti felépítését, valamint értékeljem a tanult elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazását. A dolgozat célja annak bemutatása, hogy a modern marketingelméletek hogyan érvényesülnek a gyakorlatban egy globális divatvállalat működésében. A vizsgálat középpontjában a ZARA áll, amely az egyik legismertebb „fast fashion” márkaként kiemelkedően gyors reakció idejéről, hatékony működéséről és tudatos marketingkommunikációjáról ismert. A kutatásom során a márka marketingtevékenységét, piaci pozicionálását és vevőorientált stratégiáit elemeztem, különös figyelmet fordítva a vásárlói élményre, az üzleten belüli kommunikációra és a trendekre. A kutatás gyakorlati alapját saját tapasztalataim képezték, amelyeket a ZARA budapesti, Váci utcai üzletében töltött szakmai gyakorlat során szereztem. Ezek a tapasztalatok lehetőséget biztosítottak arra, hogy első kézből lássam, hogyan valósul meg a marketing a napi működés szintjén, a vásárlók közvetlen kiszolgálásától kezdve a termékek kihelyezésén át egészen a munkatársak képzéséig. A dolgozat során bemutatott elméleti alapok és a gyakorlati megfigyelések közötti összhang megmutatta, hogy a ZARA sikere abban rejlik, hogy minimális reklámköltségek mellett is képes erős márkahűséget kialakítani és fenntartani. A gyors reagálási képesség, a globális trendekre való azonnali válasz, a lokális alkalmazkodás és a vásárlói visszajelzések integrálása mind hozzájárulnak versenyelőnyének megőrzéséhez. Az elemzés eredményeként megállapítható, hogy a márka piaci pozícióját erősíti a vásárlói igényekre épülő kínálat, az adatvezérelt döntéshozatal és a letisztult, mégis erőteljes vizuális kommunikáció. Összegzéseként megállapítható, hogy a marketingelmélet és a gyakorlati tapasztalatok egymást kiegészítve adnak teljes képet a ZARA sikeres működéséről a globális divatpiacon. A dolgozatom rávilágít arra, hogy egy jól átgondolt és rugalmas marketingstratégia döntően befolyásolja egy vállalat sikerét a globális piacon. 
695 |a 7P modell 
695 |a CRM 
695 |a marketing 
695 |a online marketing 
695 |a SWOT-elemzés 
700 1 |a Gyüker Mónika  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58461/1/Fekete%20Amina%20z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%202025.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58461/2/TITKOSI%CC%81TE%CC%81SI%20KE%CC%81RELEM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58461/3/%C3%B6sszefoglal%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58461/4/FeketeAmina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58461/5/FeketeAmina_ertekelolap_20250506.pdf  |z Dokumentum-elérés