Hangjegyek a világ körül, avagy a könnyűzene marketingstratégiái

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Géczi László
Other Authors: Dávid Gábor
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Format: Thesis
Kulcsszavak:hanglemezpiac
kultúrmenedzsment
marketing
médiafogyasztási szokások
zene
zenetörténet
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58523

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58523
005 20251027141936.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Géczi László 
245 1 0 |a Hangjegyek a világ körül, avagy a könnyűzene marketingstratégiái  |c Géczi László  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatomban a zeneipar fejlődését vizsgálom, különösen a zeneművészet, a hangfelvételek gyártása és a lemezeladások alakulása szempontjából. Dolgozatomban vizsgálom, hogy az egyes korszakokban milyen szerepet töltöttek be a lemezkiadók, producerek és marketingesek a zenei tartalmak létrehozásában és terjesztésében. Elemzem a technológiai változásokat is, az analóg korszaktól a digitálisig, és megnézem, ezek hogyan hatottak a piacra, Magyarországon és nemzetközi szinten. Fontos része a dolgozatnak, hogy az ATL és BTL marketingeszközök hogyan kapcsolódtak a lemezkiadás világához, és ezek a stratégiák milyen hatással voltak a fogyasztói magatartásra. Kitérek olyan kapcsolódó iparágakra is, mint a divat vagy a média. A ruhamárkák gyakran használták a popkultúra szereplőit influenszerként. A média és a zeneipar között szoros, kölcsönös hatásmechanizmus alakult ki. A kutatás részeként saját kérdőíves felmérést készítettem, amely azt vizsgálja, hogy az internet és a digitális platformok elterjedése hogyan befolyásolta a fizikai hanghordozók vásárlását és általában a zenehallgatási szokásokat. Több, a hazai könnyűzenei életben ismert szakember véleményét is beépítettem az anyagba, hogy minél hitelesebb képet nyújtsak a mai zeneipar működéséről és jövőjéről. A dolgozat zárásaként összegzem a kutatás tanulságait és levonom a legfontosabb következtetéseket. 
695 |a hanglemezpiac 
695 |a kultúrmenedzsment 
695 |a marketing 
695 |a médiafogyasztási szokások 
695 |a zene 
695 |a zenetörténet 
700 1 |a Dávid Gábor  |e ths 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58523/1/Szakdolgozat_G%C3%A9czi_L%C3%A1szl%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58523/2/G%C3%A9czi%20L%C3%A1szl%C3%B3%20%28S4AP8I%29%20k%C3%BCls%C5%91%20b%C3%ADr%C3%A1lata.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58523/3/G%C3%A9czi%20L%C3%A1szl%C3%B3_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf  |z Dokumentum-elérés