A Starbucks Kávézás jövője, innováció és marketing stratégiák az új trendek felé

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szőllősi Antónia
Other Authors: Juhász-Biczó Katalin
Kremmer László
Format: Thesis
Kulcsszavak:7P modell
fenntarthatóság
franchise
innováció
kávé
marketingstratégiák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58601

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58601
005 20251027142102.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szőllősi Antónia 
245 1 2 |a A Starbucks Kávézás jövője, innováció és marketing stratégiák az új trendek felé  |c Szőllősi Antónia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A kávézás világszerte az egyik legnépszerűbb mindennapi szokás, amely folyamatos fejlődésen megy keresztül a technológia, a fenntarthatóság és a fogyasztói igények változásának hatására. A dolgozatomban a Starbucks világcég példáján keresztül vizsgálom, hogyan alakul a kávépiac jövője, milyen innovációk formálják a szektort, valamint milyen marketingstratégiák biztosítják egy ilyen márka folyamatos sikerességét.2019 nyarán csatlakoztam a Starbucks csapatához baristaként a Pólus Centerben. 2020-ban barista trénerként segítettem az új baristák betanítását, majd 2021-ben sikeresen teljesítettem a műszakvezetői képzést. 2022 óta a Dunakeszi Starbucksban dolgozom műszakvezetőként, emellett minősített termékbeszerzési menedzseri szerepet is betöltök. Már a kezdetektől nagy lelkesedéssel végeztem munkámat, és külön motivációt jelentett számomra a vendégek elégedettsége, amely tovább erősítette elkötelezettségemet a kávézás világa iránt. Ezért döntöttem úgy, hogy a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemen a Kereskedelem és Marketing szakot választom, azt követően pedig a Marketing Mesterképzést, hogy mélyebb ismereteket szerezzek a területen. A Felsőoktatási Szakképzés negyedik félévében kötelező szakmai gyakorlatot is a Starbucks-nál végeztem el. Ez logikus döntés volt számomra, hiszen ekkor már három éve a vállalatnál dolgoztam. Munkám minden területét élvezem, különösen a termékbeszerzés, a szervezeti irányítás és a vendégek kiszolgálása áll hozzám közel, valamint a fogyasztói igények teljes körű kielégítése is kiemelt figyelmet kap részemről.Témaválasztásom egyik legfontosabb oka, hogy már közel hat éve a Starbucks alkalmazottja vagyok, így nemcsak elérhető közelségből figyelhetem meg a vállalat stratégiai lépéseit, hanem gyakorlati tapasztalatokat is szereztem a kávézó mindennapi működéséről, az új trendek bevezetéséről és a fogyasztói magatartás alakulásáról. A Diplomadolgozatom egy részét az előző BSc Szakdolgozatomból vettem át és fejlesztettem tovább, mivel a téma továbbra is rendkívül érdekes számomra, és szerettem volna még mélyebben megvizsgálni a kávéipar jelenlegi tendenciáit.A diplomamunkám megírása során a ChatGPT mesterséges intelligenciát fordítási és összegzési célokra használtam, segítségével rendszereztem az egyes fejezetekben szereplő kulcsfogalmakat, valamint inspirációt merítettem a kutatási hipotézisek kidolgozásához. Az elemzéshez primer és szekunder kutatási módszereket egyaránt alkalmaztam. A primer kutatás részeként kérdőíves felmérést végeztem a fogyasztói elvárásokkal kapcsolatban, valamint mélyinterjúk segítségével vizsgáltam meg a Starbucks stratégiai döntéseinek hatásait.A dolgozat fontos elemzési kereteit a STEEP elemzés, a SWOT analízis és a Porter-féle öt erős versenymodell adja. Ezek a módszerek segítséget nyújtanak a kávéipar jelenlegi helyzetének feltárásában, különös tekintettel a Starbucks hazai és nemzetközi piacaira. Emellett a marketingmix elemzése során a vállalat 7P modelljét vizsgálom, amely megmutatja, hogyan kombinálja a termékpolitikát, az ár képzést, az értékesítési csatornákat és a promóciókat a siker érdekében.Az alábbi három hipotézist vizsgálom:A kávézás jövőjét jelentősen befolyásolja a fenntarthatóság és a technológia fejlődése.Az egyedi kávézói koncepciók (pl. ízes kávék, érzékekre építő koncepciók) egyre nagyobb szerepet kapnak a fogyasztói döntésekben.A Starbucks stratégiai lépései képesek alkalmazkodni a változó piaci trendekhez és fogyasztói igényekhez, valamint az automatizáció és a robottechnológia szerepe nő a kávézás jövőjében.Dolgozatomban részletesen bemutatom a Starbucks és a kávéipar fejlődését, a fenntarthatósági törekvéseket, valamint az új íztrendek és kávézói koncepciók társadalmi és gazdasági hatásait. Az elérhető adatok, kutatási eredmények és piaci elemzések alapján igyekszem valós képet festeni arról, hogy merre tart a kávéipar, és milyen stratégiai döntések vezethetnek további sikerekhez ebben a szektorban.Célom a Starbucks piaci helyzetének bemutatása, a fenntarthatósági és környezetvédelmi intézkedések elemzése, valamint a fogyasztói hajlandóság felmérése az innovatív trendek iránti nyitottság tekintetében. 
695 |a 7P modell 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a franchise 
695 |a innováció 
695 |a kávé 
695 |a marketingstratégiák 
700 1 |a Juhász-Biczó Katalin  |e ths 
700 1 |a Kremmer László  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58601/1/Diplomadolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58601/2/bizalmas%20kezel%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58601/3/Diplomadolgozat%20elb%C3%ADr%C3%A1l%C3%A1sa%20k%C3%BCls%C5%91%20konzulens%20r%C3%A9sz%C3%A9r%C5%91l.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58601/4/Sz%C5%91ll%C5%91si%20Ant%C3%B3nia%20-%20GOC0XX%20-%20Diplomadolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9se.pdf  |z Dokumentum-elérés