Generációk közötti kommunikációs különbségek a digitális marketingben - hogyan alkalmazkodnak a marketing stratégiák a Z és X generáció igényeihez?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth Noémi
További közreműködők: Bartha Szekeres Gabriella
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
e-marketing - elektronikus marketing
generációs fejlődés
közösségi média
marketingstratégiák
X generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58619
Leíró adatok
Kivonat:Az elmúlt évtizedekben a digitális technológiák forradalmasították a marketinget, és alapvetően megváltoztatták a fogyasztói szokásokat. A digitális marketing rohamos fejlődése új kihívások elé állította a vállalkozásokat, különös tekintettel a különböző generációk eltérő kommunikációs szokásainak és fogyasztói preferenciáinak megértésére. A Z és X generáció eltérő digitális médiahasználati, tartalomfogyasztási és vásárlási szokásai testreszabott marketingstratégiákat igényelnek. A marketing világában a generációs különbségek figyelembevétele kritikus fontosságú a hatékony kommunikáció és az ügyfelek bevonása szempontjából. A digitális térben felnőtt Z generáció elsősorban a vizuális és interaktív tartalmakra reagál, míg az X generáció továbbra is erősebben támaszkodik a hagyományosabb marketingcsatornákra. Nagyon fontos, hogy a vállalatok figyelembe vegyék ezeket a különbségeket stratégiáikban. A kutatás célja a Z és X generáció digitális marketinghez való viszonyának feltárása. A fő kutatási kérdés: Milyen marketingstratégiák hatékonyak a Z és X generáció számára, és hogyan lehet alkalmazkodni a kommunikációs különbségeikhez?