A humor szerepe a reklámban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Hollósi Nikolett Laura
További közreműködők: Tóth Andrea
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:humor
kvantitatív módszerek
marketingkommunikáció
reklámeszközök
reklámkampányok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58687

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58687
005 20251027142240.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Hollósi Nikolett Laura 
245 1 2 |a A humor szerepe a reklámban  |c Hollósi Nikolett Laura  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Dolgozatomban a humor alapú reklámok marketingben betöltött szerepét vizsgálom elméleti és empirikus megközelítésből egyaránt.Elsőként áttekintem a humor működési mechanizmusát, annak pszichológiai és élettani hatásait, hogy bemutassam, milyen folyamatok révén válik egy humoros üzenet hatékonnyá. Ezt követően a humor reklámokban és marketingkommunikációban betöltött szerepét elemzem, különös tekintettel a kulturális különbségekre, az eltérő célközönségekre és a generációs preferenciákra. Megvizsgálom, hogy egy adott reklámüzenet hogyan rezonálhat eltérően különböző társadalmi csoportok körében, és milyen tényezők befolyásolják a humor befogadását. Dolgozatom egyik központi kérdése, hogy érdemes-e napjainkban humort alkalmazni a reklámokban, vagy ez a kommunikációs eszköz már idejétmúlt és kevésbé hatékony. Célom feltárni, hogy milyen típusú kommunikációs célok érhetők el a humor tudatos és megfelelő használatával. A téma mélyebb megértését két, nemzetközi szinten is ikonikusnak számító, sikeres humoros reklámkampány, valamint egy hazai példa részletes elemzése segíti.A dolgozat gyakorlati részében egy saját kvantitatív kutatást is bemutatok, amelyben a magyar lakosság reklámpreferenciáit vizsgálom, különös tekintettel a humoros reklámokkal kapcsolatos attitűdökre. A kutatás célja, hogy feltárja, mennyire hatékony a humor, milyen gyakorisággal preferálják a fogyasztók ezt a reklámtípust, milyen tényezők befolyásolják az észlelt hatékonyságát és célszerű lehet-e a humoros reklámok jelenlegi részarányát megváltoztatni. 
695 |a humor 
695 |a kvantitatív módszerek 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a reklámeszközök 
695 |a reklámkampányok 
700 1 |a Tóth Andrea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58687/1/Holl%C3%B3si%20Nikolett%20szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58687/2/Hollo%CC%81si_Nikolett_szakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf  |z Dokumentum-elérés