Marketingkommunikáció a gyógyszeriparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horváth Réka Júlia
További közreműködők: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:döntéshozatal
fogyasztói magatartás
gyógyszeripar
gyógyszermarketing
gyógyszertárak
marketingkommunikáció
marketingstratégiák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58776
Leíró adatok
Kivonat:Záródolgozatom a gyógyszeripar sajátos marketingkommunikációját ismerteti. A dolgozat célja a hazai gyógyszeripar helyzetének bemutatása mellett, hogy egy átfogó képet adjon arról, mely marketingeszközök vonják leginkább magukra a vásárlók figyelmét, ezáltal milyen marketingstratégiát érdemes kialakítani a gyógyszerek esetében. Szekunder kutatásomban kitértem a gyógyszerek reklámozására vonatkozó szabályozásokra, a gyógyszeriparban felépített sikeres marketingkommunikációra és leggyakrabban alkalmazott marketingeszközökre, melyek hasznosságát egy kérdőív segítségével elemeztem. Primer kutatásom során az akciók hatásosságát is vizsgáltam és az eredmények megerősítették hipotézisemet, miszerint a kedvezmények önmagukban nem elegendőek a vásárlói döntés befolyásolására.Az eredmények alapján elmondható, hogy a hatékony marketingstratégia a célcsoport igényeire szabott, tudatosan megtervezett kommunikációban rejlik.