Prémium autómárkák stratégiája A Lexus modellbevezetésének esettanulmánya és a magyar autópiac kihívásai

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Sólyom Lili
Other Authors: Áncsán László
Harsányi Dávid Péter
Format: Thesis
Kulcsszavak:autóipar
brand funnel
esettanulmány
fogyasztói magatartás
Lexus
marketingstratégiák
piaci bevezetés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58833
Description
Abstract:A dolgozat a Lexus prémium autómárka magyar piaci megítélését, valamint egy fiktív plug-in hibrid (PHEV) LBX+ modell bevezetési lehetőségeit vizsgálja a fenntarthatóság és innováció szemszögéből. A kutatás során bemutatásra kerülnek a magyar prémium autópiac sajátosságai, a fogyasztói döntési mechanizmusok, valamint a márkapercepció alakulása a Brand Funnel modell mentén. Külön figyelem irányul a jelenlegi autóipari kihívásokra európai és globális szemszögből, a vásárlói attitűdökre, valamint a prémium szegmensben érvényesülő kulcstényezőkre. A dolgozat részletesen elemzi a Lexus pozicionálását, a versenytársakhoz viszonyított helyzetét, valamint a célcsoport jellemzőit. A fiktív LBX+ modell piacbevezetési példáján keresztül vizsgálom, hogyan alakítható ki egy alternatív hajtásláncra épülő marketing stratégia a hazai piacon.