A közösségi média ereje a prémium termékek globális hype-jában a Dubai csokoládé magyarországi megjelenésének esettanulmánya

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szolomájer-Jakó Alexa
További közreműködők: Morell Eszter
Szabó Edit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Dubai csokoládé
fomo
közösségi média
online marketing
prémium termékek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58889
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom a közösségi média erejét vizsgálja a prémium termékek globális hype-jának kialakításában, mindezt a Dubai csokoládé magyarországi megjelenésének esettanulmányán keresztül. A kutatás során négy hipotézist vizsgáltam, amelyek a termék hóbort jellegére, a FOMO (Fear of Missing Out) hatására, a közösségi média és influencerek szerepére, valamint a trendek korai kihasználásának üzleti előnyeire fókuszáltak. Mélyinterjúk és kérdőíves kutatás segítségével vizsgáltam a fogyasztói magatartást és a motivációkat. Az eredmények igazolták, hogy a Dubai csokoládé rövid távú fogyasztói trendekre és a közösségi médiában generált hype-ra építette népszerűségét, a FOMO jelentős szerepet játszott a termék kipróbálásának motivációjában és az influencerek hatása elsősorban a termék ismertségének növelésében volt meghatározó. A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy a közösségi média és a gyorsan változó trendek alapvetően formálják a fogyasztói döntéseket és a jövőben is kulcsszerepük lesz a marketingstratégiák alakításában.