A manipuláció és befolyásolás eszközei az influencermarketingben A negatív reklám ereje a Kendall Jenner és Pepsi – "Live For Now" reklámban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szécsényi Nóra
Other Authors: Halmai Dr. Tamás
Tóth Zsófia
Format: Thesis
Kulcsszavak:befolyásolás
fogyasztói magatartás
influencermarketing
közösségi média
manipuláció
reklámkampány
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58929

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58929
005 20251027142641.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szécsényi Nóra 
245 1 2 |a A manipuláció és befolyásolás eszközei az influencermarketingben  |b A negatív reklám ereje a Kendall Jenner és Pepsi – "Live For Now" reklámban  |c Szécsényi Nóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom célja az influencermarketing manipulációs technikáinak feltárása, valamint a botrányos vagy negatívan megítélt reklámkampányok – különösen a Kendall Jenner főszereplésével készült Pepsi "Live For Now" reklám – hatásának vizsgálata az influencerek hitelességére és a márkák megítélésére. A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam, online kérdőíves felméréssel, amely során 129 válaszadó közreműködésével mértem fel a közösségi médiahasználati szokásokat, az influencerekkel kialakított paraszociális kapcsolatokat, valamint a reklámokkal szembeni attitűdöket.A hipotézisek igazolása során kiderült, hogy a manipulációs technikák valóban csökkentik az influencerek hitelességét, míg a botrányos reklámok kevésbé befolyásolják a stabil márkák megítélését. A kutatás rávilágított arra, hogy a közönség nagy része képes felismerni a reklámok manipulációs eszközeit, ugyanakkor az influencerek által közvetített tartalmak még mindig jelentős hatással lehetnek a fogyasztói döntésekre. A dolgozat eredményei hozzájárulnak a közösségi médiában zajló reklámkommunikáció megértéséhez, és gyakorlati tanulságokkal szolgálnak a márkák és az influencerek jövőbeni kampánytervezéséhez. 
695 |a befolyásolás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a influencermarketing 
695 |a közösségi média 
695 |a manipuláció 
695 |a reklámkampány 
700 1 |a Halmai Dr. Tamás  |e ths 
700 1 |a Tóth Zsófia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58929/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58929/2/b%C3%ADr%C3%A1lat_Sz%C3%A9cs%C3%A9nyiN%C3%B3ra.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58929/3/SZAKDOLGOZATI%20BI%CC%81RA%CC%81LAT-%20TZs%20-%20SzN.pdf  |z Dokumentum-elérés