Szervezeti Kommunikáció

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Varga Márton
További közreműködők: Haág Zalán István
Zelena Dr. habil András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális transzformáció
munkaerőpiac
public relations
szervezeti kommunikáció
vállalati kommunikáció
vállalati kultúra
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58968
Leíró adatok
Kivonat:Diplomamunkám célja feltárni a szervezeti kommunikáció jelentőségét a digitális korszak kihívásai között. Kiemeltem, hogy az internet és a közösségi média térnyerése, valamint a Z generáció munkaerőpiaci megjelenése alapvetően átalakította a vállalati kommunikációt. A hazai és nemzetközi szakirodalom egyetért abba, hogy az effektív belső információáramlás jelentősen hatékonyabbá és célravezetőbbé teszi a szervezeti produktivitást. A dolgozat első részében a szakirodalom által bemutatott elmélet alapjainak, illetve a folyamatok főbb elemeinek a fontosságát hangsúlyoztam. Rámutattam arra is, hogy az érzelmi intelligencia és az asszertivitás kulcsfontosságú a hatékony munkakapcsolatok fenntartásában. Külön fejezetben tárgyalom a szakirodalom vizsgálata alapján a szervezeti kommunikáción belül a PR szerepét, amely nem csak az információ áramlását segíti elő, hanem a munkavállalói lojalitást is erősíti. Bemutatom a formális, informális, valamint horizontális és vertikális kommunikáció sajátosságait. Végül kitértem a leggyakoribb kommunikációs hibákra, rossz gyakorlatokra, zavarokra és akadályokra, mint például a hierarchiából fakadó információtorzulás és hangsúlyoztam, hogy a nyílt, átlátható és tudatosan irányított kommunikáció a szervezeti hatékonyság és a munkavállalói elégedettség egyik legfontosabb záloga.