A Dior kommunikációs stratégiájának evolúciója A hírességek szerepe a luxusmárka pozícionálásában és a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Füleki Sára
További közreműködők: Kis Károlyné
Zelena Dr. habil András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Dior
fogyasztói magatartás
fogyasztói társadalom
hírességek
kommunikációs stratégia
luxusmárka
márkastratégiák
márkázás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58976

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58976
005 20251027142726.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Füleki Sára 
245 1 2 |a A Dior kommunikációs stratégiájának evolúciója  |b A hírességek szerepe a luxusmárka pozícionálásában és a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása  |c Füleki Sára  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom célja, annak feltárása, hogy a hírességek alkalmazása, miként befolyásolja a Dior luxusmárka pozícionálását és a fiatal fogyasztói magatartást. A kutatás két fő tartalmi elemzésre épül. Az első egység a luxusmárkák sajátosságain, a fogyasztói motiváció indítékain és a márkapiaci pozícionáláson keresztül alapozza meg a Dior kommunikációs stratégiájának evolúcióját vizsgáló tartalomelemzést, amely négy történeti időszakra bontva mutatja be a márka fejlődését a megalapítástól, napjainkig. A második egység a hírességekre épülő kommunikációs technikák mögöttes hatékonyságát tárja fel, pszichológiai, érzelmi, érzékszervi aspektusok, valamint a celebrity endorsement elméletek keretében. Ezt követően elvégeztem a második tartalmi kutatásom, amely öt hatásmechanizmus modell mentén, a sémáknak megfelelő öt különböző Dior reklámkampányt vizsgál. Ezen eredmények összeségei rávilágítanak, hogy a márka tudatosan alakítja ki a hírességekkel való azonosuláson alapuló stratégiáját, amely érzelmi kötődést, márkahűséget és élményszerű kapcsolatot generál a fiatal fogyasztók körében, ezáltal hozzájárulva a Dior elit státuszának megőrzéséhez és jövőbeni pozíciójának megszilárdításához. 
695 |a Dior 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a fogyasztói társadalom 
695 |a hírességek 
695 |a kommunikációs stratégia 
695 |a luxusmárka 
695 |a márkastratégiák 
695 |a márkázás 
700 1 |a Kis Károlyné  |e ths 
700 1 |a Zelena Dr. habil András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58976/1/Szakdolgozat_F%C3%BClekiS%C3%A1ra.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58976/2/bir%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58976/3/opp_sz%C3%A9ps%C3%A9gmark_F%C3%BCleki.pdf  |z Dokumentum-elérés