A Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola marketingkommunikációjának megújítása különös tekintettel az online területekre

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Törjék Brigitta
További közreműködők: Molnár Mónika
Tóth-Parádi Olga Rita
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:általános iskola
iskolamarketing
kommunikációs eszközök
marketingkommunikáció
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59061

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg59061
005 20251027142907.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Törjék Brigitta 
245 1 2 |a A Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola marketingkommunikációjának megújítása különös tekintettel az online területekre  |c Törjék Brigitta  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatom fő témája egy választott alapfokú oktatási intézmény marketingkommunikációjának körül járása. A dolgozat célja felmérni, hogy az iskola marketingkommunikációja, annak is főként a digitális része eléri a kívánt célkitűzéseket, és amennyiben nem éri el miként lehetne azt javítani és hatékonyabbá tenni. Továbbá vizsgálom, hogy a szülők milyen mértékben ismerik az iskola online felületeit és mennyire befolyásoló tényező az iskolaválasztási szokásokat illetően. A kutatást megelőzően röviden bemutatom az iskolarendszer összetett működését és a pedagógusok szerepét az oktatásban.. Ezt követően bemutatom a választott oktatási intézményt és annak jelenlegi arculatát. Majd értelmezem a jogszabályokban foglaltak szerinti iskolaválasztás menetét és párhuzamba állítom azt a választott iskolában tapasztaltakkal. Bemutatom a felvételi körzetek szerepét és a beiratkozás pontos menetét. Továbbá az iskola adatait is elemzem a minta megállapítása érdekében. Valamint megvizsgálom az oktatás szolgáltatói mivoltját. Ezzel együtt elemzem a szolgáltatások főbb csoportját és kitérek a szolgáltatás minőségre és annak javítására is. Ezt követően sorra veszem a szolgáltatás megfoghatatlanságának ellensúlyozására alkalmas módszereket. Majd értelemezem a marketing általános jelentését és a hatékony marketingkommunikáció kidolgozásának lépéseit is. Továbbá elemzem a marketingkommunikációs mix főbb elemeit példákon keresztül. Majd külön-külön vizsgálom az iskola offline és online kommunikációját, valamint a használt marketing eszközöket. Az digitális felületek kapcsán kitérek az iskolák adatkezelési- és szolgáltatási kötelezettségeire is. Megvizsgálom az iskola online felületeinek további lehetőségeit a kommunikáció finomításához. Majd versenytárselemzést hajtok végre a legfontosabb versenytársak körében, általános és marketingkommunikációs szempontból is, a jó és rossz gyakorlatok megállapításához. A vizsgálatot követően javaslatot teszek a választott iskola online felületeinek finomhangolására és új eszközök kipróbálására. Kitérek az iskolai honlapra, ezzel párhuzamban weboldalfejlesztés lehetőségére, a Facebook és TikTok felületére, valamint e-mail marketing alkalmazására is. Ezt követően pedig bemutatom a kutatás módszerét és eredményeit. Kitérek a kislétszámú fókuszcsoportos megkérdezéssel kapcsolatban tapasztaltakra és a kérdőíves kiegészítő kutatásra. A kutatási eredmények és a külső-belső környezet elemzését követően javaslatot teszek az iskola marketingkommunikációjának javítására, valamint összegzem a kutatásom során tapasztaltakat. 
695 |a általános iskola 
695 |a iskolamarketing 
695 |a kommunikációs eszközök 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a online marketing 
700 1 |a Molnár Mónika  |e ths 
700 1 |a Tóth-Parádi Olga Rita  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59061/1/Szakdolgozat%20T%C3%B6rj%C3%A9k%20Brigitta%20JEWQS9.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59061/2/Nyilatkozat%20a%20szakdolgozat%20st%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l%20T%C3%96RJ%C3%89K%20BRIGITTA%20JEWQS9.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59061/3/Szakdolgozati%20v%C3%A9lem%C3%A9ny%20T%C3%96RJ%C3%89K%20BRIGITTA%20JEWQS9.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59061/4/T%C3%B6rj%C3%A9k_Brigitta_B%C3%ADr%C3%A1lat_Alapk%C3%A9pz%C3%A9s_Sz%C3%B6veges_%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59061/5/T%C3%B6rj%C3%A9k_Brigitta_B%C3%ADr%C3%A1lat_Alapk%C3%A9pz%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés