Miskolc imázsának és városmarketingjének vizsgálata

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kujbus Fanni
Other Authors: Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc
Rőthy Anita
Format: Thesis
Kulcsszavak:marketing
megyei jogú város
Miskolc
város
Városmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59079

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg59079
005 20251027142925.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kujbus Fanni 
245 1 0 |a Miskolc imázsának és városmarketingjének vizsgálata  |c Kujbus Fanni  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Miskolc, Észak-Magyarország egyik legjelentősebb városa, sokáig elsősorban ipari központként élt a köztudatban. Azonban az elmúlt évtizedekben jelentős változáson ment keresztül, és a városvezetés egyre tudatosabban igyekszik alakítani a település imázsát, hogy vonzóbbá tegye azt a lakosság, a turisták és a befektetők számára is. A városimázs vizsgálata során érdemes megvizsgálni, hogyan látják az emberek Miskolcot, milyen sztereotípiák élnek róla, illetve milyen kommunikációs eszközökkel próbálják ezeket befolyásolni. A jelenlegi városimázs több kulcselemre épül. Egyrészt jelen van benne az ipari múlt öröksége, amely egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a város számára. Másrészt fontos szerepet kapnak a természeti értékek, mint a Bükk-hegység közelsége, a Lillafüredi vízesés, valamint a híres Miskolctapolcai Barlangfürdő, amelyek a turizmus egyik alapját képezik. Kulturális szempontból Miskolc komoly hagyományokkal bír, például a Miskolci Nemzeti Színház és az évente megrendezett CineFest filmfesztivál is hozzájárul a város arculatához. Emellett az egyetemi élet is lendületet ad a fiatalosabb, modern imázs kialakulásához.A városimázs tudatos alakítása során kulcsszerepet játszanak a marketingkampányok, rendezvények, fejlesztések, valamint a média megjelenések is. Miskolc példája jól mutatja, hogy egy város hogyan tudja múltját újrapozicionálni, és hogyan törekedhet egy pozitív, sokszínű és élhető városkép megformálására. 
695 |a marketing 
695 |a megyei jogú város 
695 |a Miskolc 
695 |a város 
695 |a Városmarketing 
700 1 |a Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc  |e ths 
700 1 |a Rőthy Anita  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59079/1/DIPLOMADOLGOZAT_KUJBUS%20FANNI.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59079/2/KujbusFanniPV%C3%81Fb%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59079/3/K%C3%BCls%C5%91%20konzulensi%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s%20Kujbus%20Fanni.pdf  |z Dokumentum-elérés