A kkv-szektor nemzetközi piacra lépésének stratégiái és hatásai egy konkrét vállalati esettanulmány elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Papp Ferenc Gábor
Other Authors: Szemere Dr. Tibor Pál
Zentai Mónika
Format: Thesis
Kulcsszavak:esettanulmány
kis- és középvállalkozás - KKV
külpiacra lépés
nemzetköziesedés
Uppsala-modell
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59142
Description
Abstract:Az exportáló, nemzetköziesedett vállalkozások jellemzően jobban teljesítenek a kizárólag hazai piacon működő társaiknál. Innovatívabbak, termelékenyebbek és reziliensebbek (Mikesy, 2013). Bár a kicsi, extrém módon nyitott magyar gazdaság erősen exportorientált, a kivitel nagy része külföldi tulajdonú transznacionális vállalatoknak tulajdonítható. A gazdasági növekedéshez ugyanakkor szükség volna a magyar gazdaság gerincét képző mikro-, kis- és középvállalati szektor nemzetköziesedésének ösztönzésére (Braun, 2024). Dolgozatomban a Vesz-Mont '2000 Kft. esettanulmányán keresztül vizsgálom egy magyar tulajdonú középvállalkozás nemzetköziesedését. Kutatómunkám célja, hogy új adatokkal szolgáljak a témában elérhető szakirodalom kiegészítéséhez és mélyebb megértéséhez, hozzájárulva egy gyakorlatban is alkalmazható tudásbázishoz.