Záródolgozat

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kret Mária
További közreműködők: Mezőné Dr. Oravecz Titanilla Éva
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:döntéshozatal
fogyasztói magatartás
kommunikáció
marketing
marketingkommunikáció
pszichológia
vizuális kultúra
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59210

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg59210
005 20251027143143.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kret Mária 
245 1 0 |a Záródolgozat  |c Kret Mária  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a A pszichológia szerepe a vizuális tervezésbenA kutatás célja a SPAR üzletlánc vizuális kommunikációjának vizsgálata volt, különös tekintettel annak vásárlói döntésekre gyakorolt hatására. A kérdőívet 100 fő töltötte ki, döntően fiatal, női válaszadók, így az eredmények nem reprezentatívak, de jól tükrözik a célcsoport véleményét. A felmérés alapján megállapítható, hogy a vizuális ingerek – mint a színek, plakátok, termékelhelyezés – mérsékelt, de érzékelhető hatással bírnak a vásárlási döntésekre. A vásárlók körülbelül egyharmada reagál érzékenyen ezekre az elemekre, míg mások számára semlegesek. A fizikai boltokban alkalmazott vizuális kommunikáció általánosan érthetőbb és hatékonyabb, mint az online felületeken megjelenő tartalmak. A vásárlói élmény szempontjából leginkább az egyszerű, átlátható elrendezés és az egyértelmű akciós feliratok bizonyultak fontosnak. Ugyanakkor sok válaszadó említette a zsúfolt, túl színes reklámok zavaró hatását. A megkérdezettek többsége nincs tudatában annak, hogy a vizuális elemek tudat alatt befolyásolhatják döntéseiket, ami a vizuális marketing rejtett, de hatékony erejére utal. A kutatás végén megfogalmazott javaslatok szerint a SPAR számára kiemelt fontosságú lenne a vizuális kommunikáció egyszerűsítése, az online platformok fejlesztése, valamint a célzott, közösségi médián keresztüli vizuális kampányok erősítése. A vásárlók igényei alapján a „kevesebb néha több” elv mentén célszerű kialakítani a jövőbeli vizuális stratégiát, hogy az még hatékonyabban támogassa a vásárlói döntéshozatalt és komfortérzetet 
695 |a döntéshozatal 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a kommunikáció 
695 |a marketing 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a pszichológia 
695 |a vizuális kultúra 
700 1 |a Mezőné Dr. Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59210/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59210/2/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59210/3/Kret%20M%C3%A1ria_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés