Környezeti nevelés a Budapesti Gazdasági Egyetemen - a Green Mentor program tapasztalatai ENVIRONMENTAL EDUCATION AT BUDAPEST BUSINESS SCHOOL EXPERIENCE OF THE GREEN MENTOR PROGRAMME
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály
2018
|
Sorozat: | Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
2018 No. 3 |
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | környezeti nevelés a fenntarthatóság pedagógiája Green Mentor program |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1021 |
MARC
LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ1021 | ||
005 | 20200910135406.0 | ||
008 | 181015s2018 hu o 000 zxx d | ||
022 | |a 2630-886X | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Dr. Győri Zsuzsanna | |
245 | 1 | 0 | |a Környezeti nevelés a Budapesti Gazdasági Egyetemen - a Green Mentor program tapasztalatai |b ENVIRONMENTAL EDUCATION AT BUDAPEST BUSINESS SCHOOL EXPERIENCE OF THE GREEN MENTOR PROGRAMME |c Dr. Győri Zsuzsanna |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály |c 2018 | ||
300 | |a 111-128 | ||
490 | 0 | |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok |v 2018 No. 3 | |
520 | 3 | |a A környezeti nevelés fejlődése gyakorlatilag a környezetvédelemről való gondolkodás fejlődésével párhuzamosan zajlott az 1970-es évektől. A környezeti nevelés elméletében és gyakorlatában is interdiszciplináris, hiszen magában foglal természettudományos, társadalomtudományi, alkalmazott tudományi tudást és módszereket is. Emellett, mivel etikai, értékalapú, megjelennek benne humán területek is. Többszintű is, hiszen az egyént, de a közösségeket is formálja: tudatosságot, felelősséget, magatartás-változást implikál mind egyéni, mind társadalmi szinten. A nevelés pedig természetesen nem csak az iskolai oktatást, ismeretátadást foglalja magában, de élethosszig tartó tanulást, szemléletformálást, állandó alkalmazkodást jelent és az erre való képesség, nyitottság kialakítását. Hazánkban a környezeti nevelés a 2000-es évek elejétől egyre fontosabb társadalmi kérdéssé válik. Az emberek egyre többet törődnek helyi, országos és nemzetközi környezeti problémákkal, és a civil szervezetek, valamint kormányhivatalok is folyamatosan részt vesznek a munkában. Ez a tendencia elősegíti az interdiszciplináris kapcsolatok kialakulását, valamint a gyakorlat-orientált módszerek alkalmazását. A tanulmány célja bemutatni egyrészt a környezeti nevelés magyarországi történetét, másrészt az egyetemek ebben betöltött szerepét, harmadrészt az európai együttműködésben, a Budapesti Gazdasági Egyetem partnerségével megvalósított Green Mentor Program magyarországi tapasztalatait. Az olvasó megismerheti a green mentoring folyamatot, annak résztvevőit, feladataikat és szerepeiket, valamint a program leggyakrabban használt módszereit és eszköztárát. | |
650 | 4 | |a neveléstudományok | |
695 | |a környezeti nevelés | ||
695 | |a a fenntarthatóság pedagógiája | ||
695 | |a Green Mentor program | ||
700 | 1 | |a Mosolygó-Kiss Ágnes |e aut | |
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1021/1/GYORI_Zsuzsanna_MOSOLYGO-KISS_Agnes.pdf |z Dokumentum-elérés |