Környezeti nevelés a Budapesti Gazdasági Egyetemen - a Green Mentor program tapasztalatai ENVIRONMENTAL EDUCATION AT BUDAPEST BUSINESS SCHOOL EXPERIENCE OF THE GREEN MENTOR PROGRAMME

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Dr. Győri Zsuzsanna
Mosolygó-Kiss Ágnes
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály 2018
Sorozat:Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok 2018 No. 3
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:környezeti nevelés
a fenntarthatóság pedagógiája
Green Mentor program
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1021

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1021
005 20200910135406.0
008 181015s2018 hu o 000 zxx d
022 |a 2630-886X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Dr. Győri Zsuzsanna 
245 1 0 |a Környezeti nevelés a Budapesti Gazdasági Egyetemen - a Green Mentor program tapasztalatai  |b ENVIRONMENTAL EDUCATION AT BUDAPEST BUSINESS SCHOOL EXPERIENCE OF THE GREEN MENTOR PROGRAMME  |c Dr. Győri Zsuzsanna  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály  |c 2018 
300 |a 111-128 
490 0 |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok  |v 2018 No. 3 
520 3 |a A környezeti nevelés fejlődése gyakorlatilag a környezetvédelemről való gondolkodás fejlődésével párhuzamosan zajlott az 1970-es évektől. A környezeti nevelés elméletében és gyakorlatában is interdiszciplináris, hiszen magában foglal természettudományos, társadalomtudományi, alkalmazott tudományi tudást és módszereket is. Emellett, mivel etikai, értékalapú, megjelennek benne humán területek is. Többszintű is, hiszen az egyént, de a közösségeket is formálja: tudatosságot, felelősséget, magatartás-változást implikál mind egyéni, mind társadalmi szinten. A nevelés pedig természetesen nem csak az iskolai oktatást, ismeretátadást foglalja magában, de élethosszig tartó tanulást, szemléletformálást, állandó alkalmazkodást jelent és az erre való képesség, nyitottság kialakítását. Hazánkban a környezeti nevelés a 2000-es évek elejétől egyre fontosabb társadalmi kérdéssé válik. Az emberek egyre többet törődnek helyi, országos és nemzetközi környezeti problémákkal, és a civil szervezetek, valamint kormányhivatalok is folyamatosan részt vesznek a munkában. Ez a tendencia elősegíti az interdiszciplináris kapcsolatok kialakulását, valamint a gyakorlat-orientált módszerek alkalmazását. A tanulmány célja bemutatni egyrészt a környezeti nevelés magyarországi történetét, másrészt az egyetemek ebben betöltött szerepét, harmadrészt az európai együttműködésben, a Budapesti Gazdasági Egyetem partnerségével megvalósított Green Mentor Program magyarországi tapasztalatait. Az olvasó megismerheti a green mentoring folyamatot, annak résztvevőit, feladataikat és szerepeiket, valamint a program leggyakrabban használt módszereit és eszköztárát. 
650 4 |a neveléstudományok 
695 |a környezeti nevelés 
695 |a a fenntarthatóság pedagógiája 
695 |a Green Mentor program 
700 1 |a Mosolygó-Kiss Ágnes  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1021/1/GYORI_Zsuzsanna_MOSOLYGO-KISS_Agnes.pdf  |z Dokumentum-elérés