Egyetemi hallgatók fogyasztási szokásai az ökológiai termékekre vonatkozóan HABITS OF UNIVERSITY STUDENTS ABOUT THE CONSUMPTION OF ORGANIC PRODUCTS

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Gyarmati Gábor Géza
Format: Article
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály 2018
Series:Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok 2018 No. 3
Subjects:
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1026

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1026
005 20200910135046.0
008 181012s2018 hu o 000 zxx d
022 |a 2630-886X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Gyarmati Gábor Géza 
245 1 0 |a Egyetemi hallgatók fogyasztási szokásai az ökológiai termékekre vonatkozóan  |b HABITS OF UNIVERSITY STUDENTS ABOUT THE CONSUMPTION OF ORGANIC PRODUCTS  |c Gyarmati Gábor Géza  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály  |c 2018 
300 |a 52-72 
490 0 |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok  |v 2018 No. 3 
520 3 |a Az ökológiai mezőgazdaság és ökotermékek szerepe egyre fontosabbá vált az elmúlt évtizedekben. A jelentős lélekszám, a társadalmi egyenlőtlenségek, a kontinensek közötti elosztásbeli különbségek, az egyes országokban jelentkező élelmiszerhiány, míg más országokban jelentkező élelmiszer túltermelés mellet az egészség szerepe felértékelődött főként a jóléti államokban. Másrészt a környezetszennyezés egyre nagyobb mértéke felhívta a figyelmet arra, hogy ébredni kell, mert amennyiben nem változtatunk hozzáállásunkon, akkor hamarosan unokáink nem fogják látni, amit mi még láthatunk. Az elmúlt évtizedekben tehát az Észak amerikai és európai kontinenseken az ökológiai termékkör térnyerése felgyorsult és ma már ha nem is a legmeghatározóbb, de jelentős szereppel bír az élelmiszerpiacokon. A tanulmány alapján láthatjuk, hogy a nagyfokú és várt térnyerés csak a jóléti piacokon tudott beteljesedni, hazánkban sem volt képes a növekedés megmaradni. Ennek oka főként a fogyasztók fizetőképessége és a fogyasztási hajlandósága. Köztudott, hogy hazánkban az egészségre való törekvés olyan hitrendszereken alapul, amelynek tudományos valósága megkérdőjelezhető. Sőt sok esetben ennek valódiságát, már több helyen cáfolják. A megkérdezett fiatalok még nem foglalkoznak az egészségükkel, nem jelentkeznek problémák, tehát nem lehet azt mondani, hogy fontos motivációs tényező lenne számukra. Bár a szakirodalmi kutatások megalapozzák, hogy az idősebb lakosság körében az ökológiai termékek fogyasztásának egyik legfontosabb tényezője az egészségvédelem és helyreállítás. Mindenképpen szükséges a lakosság és a fogyasztók megfelelő tájékoztatása, az ökotermékek felárainak mérséklése, és az értékesítés csatornák kiépítése. 
650 4 |a közgazdaságtudományok 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1026/1/GYARMATI_Gabor.pdf  |z Dokumentum-elérés