Pénzügyi kultúra vizsgálata középiskolások körében
Elmentve itt :
| Szerzők: | |
|---|---|
| Dokumentumtípus: | Könyv része |
| Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály
Budapest
2017
|
| Sorozat: | Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
2 |
| Tárgyszavak: | |
| Kulcsszavak: | Pénzügyi kultúra Oktatás Középiskola |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1168 |
MARC
| LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | publ1168 | ||
| 005 | 20200828114923.0 | ||
| 008 | 200828s2017 hu o 000 zxx d | ||
| 020 | |a 978-615-5607-29-5 | ||
| 040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
| 100 | 1 | |a Hegedűsné Barna Rita | |
| 245 | 1 | 0 | |a Pénzügyi kultúra vizsgálata középiskolások körében |c Hegedűsné Barna Rita |h [elektronikus dokumentum] |
| 260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály |b Budapest |c 2017 | ||
| 300 | |a 72-91 | ||
| 490 | 0 | |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok |v 2 | |
| 520 | 3 | |a A pénzügyi tájékozottság, pénzügyi ismeretek megalapozásának egyik kiváló terepe, ha a tanulók már középiskolás éveik során megismerik az alapvető pénzügyi fogalmakat, illetve jelenségeket, hiszen ezeket megfelelően mérlegelve tudnak majd jó döntéseket hozni. A dolgozatunkban egy vidéki város középiskolásai körében végeztünk felmérést, alapvetően arra helyezve a fókusz, hogy milyen mértékben tudják eldönteni adott feltett állítás igazságtartalmát, illetve mennyire képesek definiálni néhány pénzügyi fogalmat. A kérdések között figyelembe vettük azt a tényt is, hogy korábban tanultak-e már ilyen ismereteket a tanulók, illetve milyen tényezők befolyásolják a kedvező válaszadásukat. A vizsgálatunk elsődleges célkitűzése annak értékelése, hogy a „Legbátrabb város „címmel kitüntetett Balassagyarmaton tanuló 17-21 éves korosztály, a 11-12-13-14. osztályos tanulók (gimnazisták, szakközépiskolások szakiskolások és OKJ képzésben részt vevők) milyen terjedelmű és mélységű pénzügyi - gazdasági ismeretkörrel rendelkeznek. | |
| 650 | 4 | |a közgazdaságtudományok | |
| 695 | |a Pénzügyi kultúra | ||
| 695 | |a Oktatás | ||
| 695 | |a Középiskola | ||
| 700 | 1 | |a Hegedűs Szilárd |e aut | |
| 700 | 1 | |a Molnár Petronella |e aut | |
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1168/1/04_Hegedusne_et_al.pdf |z Dokumentum-elérés |