A legfiatalabb generációk a munkahelyeken (Szlovákiában)

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Bencsik Andrea
Juhász Tímea
Balog Éva
Format: Article
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék 2020
Series:Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok 2020 No. 1
Subjects:
Kulcsszavak:Munkaerőpiac
Generációk
Különbségek, hasonlóságok
Labour market
Generations
Differences, similarities
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1683

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1683
005 20200713121644.0
008 200713s2020 hu o 000 zxx d
022 |a 2630-886X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Bencsik Andrea 
245 1 2 |a A legfiatalabb generációk a munkahelyeken (Szlovákiában)  |c Bencsik Andrea  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék  |c 2020 
300 |a 11-27 
490 0 |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok  |v 2020 No. 1 
520 3 |a Napjainkban a generációk közötti hasonlóságok és különbségek vizsgálata fontos kutatási téma a menedzsment oldaláról. Jelenkutatás célja, hogy az azonos és eltérő jellemzőket feltárja a legfiatalabb generációk között és megválaszolja a kérdést, hogy a munkáltatók miképpen tudják a hasznukra fordítani az eltérő sajátosságokat. Akvantitatív vizsgálatok kérdőíves felmérés segítségével 2017 -2018-ban zajlottak két szomszédos országban, Magyarországon és Szlovákiában. Bár afelmérés nem reprezentatív, de egy átfogó képet ad a munkavállalók véleményéről az adott kérdést illetően. Jelen tanulmány a szlovák eredményeket mutatja be, amely szerint a válaszadók kihívásnak értékelik a generációk közötti együttműködést és szervezeti munkát, amely nemcsak számukra, de a HR számára is számos feladatot ad és követelményt támaszt. Az új generáció megjelenése a munkaerőpiacon azt mutatja, hogy más HR eszközökkel kell a fiatalokat megközelíteni és lojálissá tenni a cégükhöz. Erős bennük a karrier, az önmegvalósítás iránti vágy, amely egyik gyakori oka, hogy nem lojálisak a szervezethez és hamar továbbállnak, ha az érdekeik úgy kívánják. A bérközpontú megközelítés ezeknek a munkavállalóknak már nem lesz elegendő, hogy tartós és aktív munkavállalói legyenek egy szervezetnek. Olyan új HR megoldásokat kell kidolgozni, mint az aktív karriermenedzsment, a generációs tudásmenedzsment, a családbarát politika, stb., hogy a cégek magukhoz vonzzák, megtartsák afiatalokat és kezelni tudják a korosztályok között fellépő konfliktus helyzeteket a munkahelyeken 
650 4 |a gazdálkodás- és szervezéstudományok 
695 |a Munkaerőpiac 
695 |a Generációk 
695 |a Különbségek, hasonlóságok 
695 |a Labour market 
695 |a Generations 
695 |a Differences, similarities 
700 1 |a Juhász Tímea  |e aut 
700 1 |a Balog Éva  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1683/1/sz%C3%A1m%201%20%282020%29_%20Multidiszciplin%C3%A1ris_Bencsik%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés