Helyi termékek és a „jó étel, jó hangulat” trend terjedésének vizsgálata egyetemisták körében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Balázsné Lendvai Marietta
Beke Judit
Kovács Ildikó
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest, Magyarország 2022
Series:BGE Szemelvények
Subjects:
doi:10.29180/978-615-6342-49-2_2

Kulcsszavak:fenntartható fogyasztás
lokális termékek
fogyasztói motiváció
good food, good mood” trend
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1966
Description
Abstract:A fiatal generációk számára egyre fontosabbá válik a fenntartható életminőség, ezen belül az egészséges táplálkozás. A zöld, tudatos vevői magatartás egyre inkább tetten érhető a fiatalok élelmiszerfogyasztásában, valamint a helyi termékek vásárlásában is. Több tényező is azonosítható a mögöttes mozgatóerők között. Jelen tanulmányunk fókuszába a budapesti egyetemista célcsoportot, és a napjainkban egyre inkább terjedő „good food, good mood” (jó étel, jó hangulat) trendhez való viszonyulásukat állítottuk. Jelen kutatásunkban a „good mood” trend oldaláról az egyetemisták esetében legfontosabbként a hedonisztikus élmények, az öröm, az új ételek felfedezése iránti vágy, továbbá az új ízek iránti kíváncsiság jelenik meg. A „good food” oldalról az rajzolódik ki, hogy az egyetemisták számára az egészségesség és beltartalmi jellemzők kevésbé erős motivációs értéket mutatnak a hedonisztikus értékekhez viszonyítva.
Physical Description:12-19
ISBN:978-615-6342-49-2