Abstract: | A gazdasági felsőoktatási intézményekben a képzések széles körébe kerültek integrálásra pénzügyi és számviteli tantárgyak. E két szakterülethez kapcsolódó ismeretek megkerülhetetlenek a gazdasági szakemberek képzése során, annak ellenére, hogy a hallgatók csupán egy része helyezkedik el a pénzügy és a számvitel területén, ugyanakkor az elsajátított ismereteket valamilyen szinten hasznosítani fogják a tevékenységük során. 2020. és 2022. között a PBD Research kutatócsoport tagjaiként komplex, a pénzügyi, kockázati és digitális attitűdre vonatkozó kérdőíves kutatást végeztünk a magyar gazdasági felsőoktatásban tanuló hallgatók körében, amelynek egy szelete kerül jelen tanulmányban bemutatásra. A hallgatók pénzügyi és számviteli felkészültségét a hagyományoktól eltérően nem az egyes tantárgyakból megszerzett érdemjegyeken vagy feladatokon keresztül vizsgáltuk, hanem a válaszadók önértékelése alapján. A kutatás eredményeképpen a pénzügyi és számviteli felkészültség nemek és generációk között tapasztalható eltérésére mutattunk rá, ami a két szakterület oktatói számára hordoz hasznos információkat. |