Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fűzi Beatrix
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-74-4_8

Kulcsszavak:oktatói szerep
támogató szerep
szerepkonfliktus
szerepkonfliktus feloldása
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2181
Leíró adatok
Kivonat:A felsőoktatást érintő változások kezelésében az oktatókra jelentős feladatok hárulnak. Az ellentmondásos elvárások és a kihívások sikeres kezeléséhez a hallgatói jellemzők fokozottabb figyelembevétele nélkülözhetetlen. Felerősödött a támogató szerepek (pl. mentor, tutor) iránti igény, amelyeket az erőforrások szűkössége miatt gyakran az oktatók látnak el. Új szerepek elsajátítása, különböző szerepek párhuzamos betöltése azonban fokozott mentális igénybevételt jelent, szerepkonfliktushoz vezethet és növeli a kiégés kockázatát. A szakirodalom alapján áttekintjük az új szerepek tanulásának és a szerepkonfliktusok feloldásának elméleti kereteit, gyakorlati lehetőségeit. Áttekintésünk rávilágít arra, hogy az új szerepeknek szervesen kell kapcsolódniuk a régihez, továbbá a támogatói szerep elemeinek beépülését a COVID-távolléti oktatás elősegítette.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:76-83
ISBN:978-615-6342-74-4