Az exportpromóció nemzetközi szabályozása és jógyakorlatai a vállalkozások nemzetközi értékláncokba való bekapcsolódásába

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Galambos Judit
Andrási Gábor
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-74-4_9

Kulcsszavak:exporttámogatás
exportösztönzés
nemzetköziesedés
globális ellátási lánc bekapcsolódás
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2182
Leíró adatok
Kivonat:A Világkereskedelmi Szervezet (World Trade Organisation, WTO) Támogatásokról és Kiegyenlítő Intézkedésekről szóló 1995. évi nemzetközi egyezménye meghatározza az exportpromóciós eszközrendszer elemeit. Ezek esetében azonban kihívást jelent a vállalat fejlődésére és nemzetközi piacra lépésére gyakorolt hatásuk közvetlen mérése, mivel számos exportpromóciós akció áttételes, hosszú távú hatást gyakorol, és azt, hogy a vállalat nemzetközi piacra lépése végül sikeres lesz-e, számos egyéb külső gazdasági tényező is befolyásolja. Szekunder források alapján arra keressük a választ, hogy a vizsgált országok exportpromóciós megoldásai esetében kimutatható-e az összefüggés az exportpromóciós programok és a vállalatok teljesítménye között. A vizsgált országok vonatkozásában megnevezzük a releváns, jógyakorlatként használható exportpromóciós megoldásokat.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:84-95
ISBN:978-615-6342-74-4