Mit ad nekünk a mesterséges intelligencia? – avagy van-e szükség az íráskészség fejlesztésére az üzleti angol kurzusokon
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2023
|
Sorozat: | Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért
|
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.29180/978-615-6342-74-4_17 |
Kulcsszavak: | mesterséges intelligencia szaknyelvi kurzus íráskészség pragmatikai tudatosság |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2190 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ2190 | ||
005 | 20231121084747.0 | ||
008 | 231116s2023 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 978-615-6342-74-4 | ||
024 | |a 10.29180/978-615-6342-74-4_17 |2 doi | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Sándor Eszter | |
245 | 1 | 4 | |a Mit ad nekünk a mesterséges intelligencia? – avagy van-e szükség az íráskészség fejlesztésére az üzleti angol kurzusokon |c Sándor Eszter |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest |c 2023 | ||
300 | |a 161-173 | ||
490 | 0 | |a Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért | |
520 | 3 | |a A mára mindenki számára elérhető, szövegek generálására kiválóan alkalmas ChatGPT (Generative Pretrained Transformer – GPT) mesterséges intelligencia (MI) alkalmazás felveti a kérdést, hogy szükség van-e a hallgatók íráskészségének fejlesztésére a szaknyelvi kurzusokon. A tanulmány egy a multikulturális kommunikációban felmerülő nehézségek feltárását célzó interjú kutatás (Sándor, 2022) eredményeit és a ChatGPT által kínált lehetőségeket veti össze. Kommunikációs helyzetek modellezésével vizsgáltuk, hogy milyen megoldásokat kínál az MI a vállalati kommunikációban felmerülő nehézségek kezelésére. Azt a következtetést vonhatjuk le, hogy az MI által generált szövegek csak korlátozottan alkalmasak arra, hogy kiváltsák az emberi kommunikációt, ezért az íráskészség fejlesztésére szükség van. Ugyanakkor az MI által generált szövegek tanórán való felhasználása jó alkalmat teremt a hallgatók pragmatikai tudatosságának fejlesztésére. | |
650 | 4 | |a társadalomtudományok | |
695 | |a mesterséges intelligencia | ||
695 | |a szaknyelvi kurzus | ||
695 | |a íráskészség | ||
695 | |a pragmatikai tudatosság | ||
700 | 1 | |a Vékási Adél |e aut | |
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2190/1/KUTAT%C3%93I%20NAP-k%C3%B6tet_2023-161-173.pdf |z Dokumentum-elérés |