Villamos vasúti pályaszerkezetek ökológiai lábnyomának elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Horváth Róbert
Major Zoltán
Szennay Áron
Szigeti Cecília
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_18

Kulcsszavak:fenntarthatóság
ökológai lábnyom
fenntartható városi környezet
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2225

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2225
005 20240104095542.0
008 231218s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-76-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-76-8_18  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Horváth Róbert 
245 1 0 |a Villamos vasúti pályaszerkezetek ökológiai lábnyomának elemzése  |c Horváth Róbert  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 149-155 
490 0 |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet  |v 2. 
520 3 |a Napjaink egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a városok komplex, fenntartható fejlesztése, amelynek egyik központi eleme a városi mobilitás infrastruktúrájának átalakítása (Rydin et al. 2012, Czédli 2017, Varga et al, 2021). A villamoshálózat fejlesztésének jelentősége jóval nagyobb, mint a szerepe az autómentes közlekedésben. A villamoshálózatok megbízható mobilitást tesznek lehetővé skálázható módon, viszonylag alacsony élettartam költségek mellett és emissziómentesen. Cikkünkben egy, a nagyvárosok villamos vonal hálózatában gyakran előforduló úgynevezett kiöntött síncsatornás pályaszerkezet lehetséges két, a zaj és rezgéscsökkentést szolgáló elasztomer paplannal kiegészített és az anélkül épült variánsát hasonlítjuk össze műszaki paraméterek és ökológiai lábnyom tekintetében. Eredményeink szerint az elasztomer paplan alkalmazása kb. 20 százalékkal növeli a pályaszerkezet ökológiai lábnyomát. Ennek megfelelően alkalmazását – a zaj- és rezgéscsökkentő hatását kiaknázva sűrűn lakott belvárosi zónákban, illetve műemléki / leromlott állapotú épületek közelében javasoljuk. 
650 4 |a közlekedéstudományok 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a ökológai lábnyom 
695 |a fenntartható városi környezet 
700 1 |a Major Zoltán  |e aut 
700 1 |a Szennay Áron  |e aut 
700 1 |a Szigeti Cecília  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2225/1/Horv%C3%A1th%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés