A közép- és kelet európai EU-tagok egyetemei az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzései tükrében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2023
|
Sorozat: | Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet
2. |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.29180/978-615-6342-76-8_35 |
Kulcsszavak: | ENSZ SDG-k Közép-és Kelet-Európa felsőoktatás |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2241 |
Kivonat: | Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) Fenntartható Fejlődési Céljai (Sustainable Development Goals, SDG) fontos szerepet játszanak a társadalmak tudatosságának növelésében bolygónk fenntarthatóságával kapcsolatban – ez mindenki számára kulcsfontosságú kérdés. Jelen írás célja, hogy bemutassa és értékelje az EU KKE-11 (az Európai Unió 11 közép- és kelet-európai tagországa) egyetemeinek teljesítményét és fejlődését az ENSZ fenntartható fejlesztési céljainak tükrében. Vizsgálatom során EU KKE-11 egyetemeinek a Times Higher Education (THE) Impact Rankings-ben elért eredményeit elemzem, a jelenleg elérhető 2019-2023 közötti időszakra. Az elemzés eredményei tükrözik a régió felsőoktatási SDG-tudatának még meglehetősen szerény szintjét, de az e tekintetben elért előrelépést (a rangsorban résztvevő egyetemek növekvő száma), valamint az egyes országok közötti különbségeket is. Ezen megállapítások alapján kifejezetten javaslom a felsőoktatási intézmények részvételét e rangsorban, egyrészt az ahhoz szükséges, az SDG-k elérését célzó tevékenység fontos volta okán, másrészt pedig a rangsorban megjelenő intézmények láthatóságának és hírnevének növelése érdekében. Írásom zárásaként a téma további kutatásának, mélyebb elemzésének néhány lehetséges aspektusát mutatom be. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 276-282 |
ISBN: | 978-615-6342-76-8 |