A lean menedzsment és egy gyógyszertár kapcsolódási pontjai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szigili Krisztina
Dobák Dóra
Forman Norbert
Garai Ábel
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2023
Sorozat:Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet 2.
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6342-76-8_38

Kulcsszavak:lean
folyamat
gyógyszertár
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2244

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2244
005 20240104112604.0
008 231219s2023 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6342-76-8 
024 |a 10.29180/978-615-6342-76-8_38  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Szigili Krisztina 
245 1 2 |a A lean menedzsment és egy gyógyszertár kapcsolódási pontjai  |c Szigili Krisztina  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2023 
300 |a 300-307 
490 0 |a Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet  |v 2. 
520 3 |a A tanulmány a 2022-2023 között folytatott kutatásunk első szakaszát mutatja be, amely egy gyógyszertár pandémia alatt bevezetett Gollmann robot használatának kvalitatív módszerek által gyűjtött előnyeivel és veszteségeivel foglalkozik, vizsgálja a kiszolgálási- és háttér folyamatokra gyakorolt hatásait, alapul véve egy 2018-2019-es ugyanezen gyógyszertárra vonatkozó szakdolgozati kutatás adatait. Továbbá elemzi a gyógyszertár és egy lean szervezet, -filozófia kapcsolódási pontjait, hozzáadott értéket képviselő fejlesztések lehetőségeit, annak szakirodalmi alapjait. A kutatás főbb eredményei rávilágítanak arra, hogy egy túlszabályozott rendszer veszteségeit is érdemes vizsgálni, és csökkentésére fejlesztéseket alkalmazni. A robot bevezetésével, bizonyos feltételek mellett csökken az ügyfél tartózkodási ideje a rendszerben, és csökkenthető a keresgélési, mozgási és mozdulati veszteségek, viszont megjelenhetnek újabb veszteségek is. Az optimális értékfolyamat fenntartásához folyamatosan kell vizsgálni a belső- és külső folyamatokat, a változások által generált újabb veszteségeket, és a vevői értékek változását. 
650 4 |a gazdálkodás- és szervezéstudományok 
695 |a lean 
695 |a folyamat 
695 |a gyógyszertár 
700 1 |a Dobák Dóra  |e aut 
700 1 |a Forman Norbert  |e aut 
700 1 |a Garai Ábel  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2244/1/Szigili%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés