Felsőoktatási intézményekben alkalmazott fenntartható gyakorlatokkal kapcsolatos hallgatói percepciók összehasonlító elemzése állami és magánegyetemek tanulmányozása
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2024
|
Sorozat: | II. Csernyák László konferencia közleményei
|
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.29180/978-615-6342-90-4_31 |
Kulcsszavak: | fenntartható intézmények felsőoktatási intézmény hallgatók megítélése fenntarthatóság állami egyetem magánegyetemm |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2366 |
Kivonat: | A tanulmány célja a felsőoktatási intézmények fenntarthatósági szintjével kapcsolatos hallgatói felfogás értékelése és összehasonlítása volt. Az adatokat 800 olyan hallgatótól gyűjtöttük, akik jelenleg állami vagy magán felsőoktatási intézményekben tanulnak. A fenntarthatóságra irányuló hallgatói percepciók értékeléséhez négy tényezőt vizsgáltunk: a kampusz fenntarthatósága, a környezeti információk, a hallgatók fenntarthatóságban való részvétele, valamint az egyetem szerepe a fenntartható fejlődésben. Az ANOVA eredmények azt mutatják, hogy statisztikailag szignifikáns különbségek vannak a magán és állami felsőoktatási intézmények átlagos pontszámai között a fenntartható gyakorlatok minden dimenziójában. A jövőben az elemzés kiterjeszthető más változókra is, mint az egyéni tényezők, demográfiai tényezők és helyzetfüggő vonatkozások |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 356-370 |
ISBN: | 10.29180/978-615-6342-90-4 |