Kivonat: | Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) Fenntartható Fejlődési Céljai (SDG) fontos szerepet játszanak a társadalmak tudatosságának növelésében bolygónk fenntarthatóságával kapcsolatban – ez mindenki számára kulcsfontosságú kérdés. Jelen írás célja, hogy bemutassa és értékelje a Visegrádi Együttműködés (V4) országainak (Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia) egyetemeinek teljesítményét és fejlődését az ENSZ fenntartható fejlesztési céljainak tükrében. Vizsgálatom során a négy ország egyetemeinek a Times Higher Education (THE) Impact Rankings-ben elért eredményeit elemzem, a jelenleg elérhető 2019-2024 közötti időszakra. Az elemzés eredményei tükrözik a régió felsőoktatási SDG-tudatosságának még meglehetősen szerény szintjét, de az e tekintetben megfigyelhető fokozatos előrelépést (a rangsorban résztvevő egyetemek növekvő száma), valamint az egyes országok közötti különbségeket is. |