How can an International Law course develop the professional identity of International Relations Master’s students?
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
2024
|
Series: | Business & Diplomacy Review
2 No. 2 |
Subjects: | |
Kulcsszavak: | teaching international law international law and ethics developing professional identity Master’s in International Relations programme professional ethics education |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2386 |
Abstract: | A nemzetközi jog semmire sem jó, nem felel meg az eredeti céljának.” Ilyen és hasonló, egy Nemzetközi tanulmányok mesterszak Nemzetközi jog tantárgya során az első órákon elhangzott hallgatói kijelentések inspirálták ezt a tanulmányt. A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy egy ilyen tantárgy hogyan tudja fejleszteni a hallgatók szakmai identitását. A nemzetközi jog oktatásával és etikai kapcsolódásával összefüggő tudományos szakirodalom áttekintése után a tanulmány bemutatja Rest négy komponensből álló modelljét (Four Component Model, FCM), amely a szakmai etika oktatásának keretrendszerét adja. Ennek tükrében kerül bemutatásra egy magyar egyetem Nemzetközi tanulmányok mesterszakának Nemzetközi jog tantárgya, amely multidiszciplináris megközelítés révén szolgálja a hallgatók szakmai identitásának fejlesztését. A szakra vonatkozó képzési és kimeneti követelmények, a több országból érkező hallgatóság különbözősége és a lehetséges karrierútjaik alapján a szemináriumok so�rán egy multidiszciplináris megközelítés alkalmazására került sor, hasonló számonkérési rendszerrel, amelynek központi eleme az etika oktatása. A pozitív hallgatói visszajelzések figyelembe vételével a szerző a tanulmány végén javaslatokat tesz tantárgyi és szakfejlesztésre egyaránt. |
---|---|
Physical Description: | 78-90 |
ISSN: | 3004-0116 |