How can an International Law course develop the professional identity of International Relations Master’s students?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Andrási Gábor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem 2024
Sorozat:Business & Diplomacy Review 2 No. 2
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:teaching international law
international law and ethics
developing professional identity
Master’s in International Relations programme
professional ethics education
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2386
Leíró adatok
Kivonat:A nemzetközi jog semmire sem jó, nem felel meg az eredeti céljának.” Ilyen és hasonló, egy Nemzetközi tanulmányok mesterszak Nemzetközi jog tantárgya során az első órákon elhangzott hallgatói kijelentések inspirálták ezt a tanulmányt. A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy egy ilyen tantárgy hogyan tudja fejleszteni a hallgatók szakmai identitását. A nemzetközi jog oktatásával és etikai kapcsolódásával összefüggő tudományos szakirodalom áttekintése után a tanulmány bemutatja Rest négy komponensből álló modelljét (Four Component Model, FCM), amely a szakmai etika oktatásának keretrendszerét adja. Ennek tükrében kerül bemutatásra egy magyar egyetem Nemzetközi tanulmányok mesterszakának Nemzetközi jog tantárgya, amely multidiszciplináris megközelítés révén szolgálja a hallgatók szakmai identitásának fejlesztését. A szakra vonatkozó képzési és kimeneti követelmények, a több országból érkező hallgatóság különbözősége és a lehetséges karrierútjaik alapján a szemináriumok so�rán egy multidiszciplináris megközelítés alkalmazására került sor, hasonló számonkérési rendszerrel, amelynek központi eleme az etika oktatása. A pozitív hallgatói visszajelzések figyelembe vételével a szerző a tanulmány végén javaslatokat tesz tantárgyi és szakfejlesztésre egyaránt.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:78-90
ISSN:3004-0116