How can an International Law course develop the professional identity of International Relations Master’s students?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Andrási Gábor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem 2024
Sorozat:Business & Diplomacy Review 2 No. 2
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:teaching international law
international law and ethics
developing professional identity
Master’s in International Relations programme
professional ethics education
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2386

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ2386
005 20241220105851.0
008 241220s2024 hu o 000 zxx d
022 |a 3004-0116 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Andrási Gábor 
245 1 0 |a How can an International Law course develop the professional identity of International Relations Master’s students?  |c Andrási Gábor  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |c 2024 
300 |a 78-90 
490 0 |a Business & Diplomacy Review  |v 2 No. 2 
520 3 |a A nemzetközi jog semmire sem jó, nem felel meg az eredeti céljának.” Ilyen és hasonló, egy Nemzetközi tanulmányok mesterszak Nemzetközi jog tantárgya során az első órákon elhangzott hallgatói kijelentések inspirálták ezt a tanulmányt. A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy egy ilyen tantárgy hogyan tudja fejleszteni a hallgatók szakmai identitását. A nemzetközi jog oktatásával és etikai kapcsolódásával összefüggő tudományos szakirodalom áttekintése után a tanulmány bemutatja Rest négy komponensből álló modelljét (Four Component Model, FCM), amely a szakmai etika oktatásának keretrendszerét adja. Ennek tükrében kerül bemutatásra egy magyar egyetem Nemzetközi tanulmányok mesterszakának Nemzetközi jog tantárgya, amely multidiszciplináris megközelítés révén szolgálja a hallgatók szakmai identitásának fejlesztését. A szakra vonatkozó képzési és kimeneti követelmények, a több országból érkező hallgatóság különbözősége és a lehetséges karrierútjaik alapján a szemináriumok so�rán egy multidiszciplináris megközelítés alkalmazására került sor, hasonló számonkérési rendszerrel, amelynek központi eleme az etika oktatása. A pozitív hallgatói visszajelzések figyelembe vételével a szerző a tanulmány végén javaslatokat tesz tantárgyi és szakfejlesztésre egyaránt. 
650 4 |a társadalomtudományok 
695 |a teaching international law 
695 |a international law and ethics 
695 |a developing professional identity 
695 |a Master’s in International Relations programme 
695 |a professional ethics education 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2386/1/08%20Andr%C3%A1si%20G%C3%A1bor.pdf  |z Dokumentum-elérés