How can an International Law course develop the professional identity of International Relations Master’s students?
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| Dokumentumtípus: | Cikk |
| Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
2024
|
| Sorozat: | Business & Diplomacy Review
2 No. 2 |
| Tárgyszavak: | |
| Kulcsszavak: | teaching international law international law and ethics developing professional identity Master’s in International Relations programme professional ethics education |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2386 |
MARC
| LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | publ2386 | ||
| 005 | 20241220105851.0 | ||
| 008 | 241220s2024 hu o 000 zxx d | ||
| 022 | |a 3004-0116 | ||
| 040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
| 100 | 1 | |a Andrási Gábor | |
| 245 | 1 | 0 | |a How can an International Law course develop the professional identity of International Relations Master’s students? |c Andrási Gábor |h [elektronikus dokumentum] |
| 260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |c 2024 | ||
| 300 | |a 78-90 | ||
| 490 | 0 | |a Business & Diplomacy Review |v 2 No. 2 | |
| 520 | 3 | |a A nemzetközi jog semmire sem jó, nem felel meg az eredeti céljának.” Ilyen és hasonló, egy Nemzetközi tanulmányok mesterszak Nemzetközi jog tantárgya során az első órákon elhangzott hallgatói kijelentések inspirálták ezt a tanulmányt. A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy egy ilyen tantárgy hogyan tudja fejleszteni a hallgatók szakmai identitását. A nemzetközi jog oktatásával és etikai kapcsolódásával összefüggő tudományos szakirodalom áttekintése után a tanulmány bemutatja Rest négy komponensből álló modelljét (Four Component Model, FCM), amely a szakmai etika oktatásának keretrendszerét adja. Ennek tükrében kerül bemutatásra egy magyar egyetem Nemzetközi tanulmányok mesterszakának Nemzetközi jog tantárgya, amely multidiszciplináris megközelítés révén szolgálja a hallgatók szakmai identitásának fejlesztését. A szakra vonatkozó képzési és kimeneti követelmények, a több országból érkező hallgatóság különbözősége és a lehetséges karrierútjaik alapján a szemináriumok so�rán egy multidiszciplináris megközelítés alkalmazására került sor, hasonló számonkérési rendszerrel, amelynek központi eleme az etika oktatása. A pozitív hallgatói visszajelzések figyelembe vételével a szerző a tanulmány végén javaslatokat tesz tantárgyi és szakfejlesztésre egyaránt. | |
| 650 | 4 | |a társadalomtudományok | |
| 695 | |a teaching international law | ||
| 695 | |a international law and ethics | ||
| 695 | |a developing professional identity | ||
| 695 | |a Master’s in International Relations programme | ||
| 695 | |a professional ethics education | ||
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2386/1/08%20Andr%C3%A1si%20G%C3%A1bor.pdf |z Dokumentum-elérés |