Mesterséges intelligencia és paradigmaváltás az üzleti felsőoktatásban a munkaerőpiaci igények hatása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Bácsi Katalin
Dén-Nagy Ildikó
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2024
Series:Pénzügypolitikai kihívások
Subjects:
doi:10.29180/978-615-6886-01-9_2

Kulcsszavak:Üzleti felsőoktatás
mesterséges intelligencia
oktatói és hallgatói szerepek
Kompetencia
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2414

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2414
005 20250220140258.0
008 250120s2024 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6886-01-9 
024 |a 10.29180/978-615-6886-01-9_2  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Bácsi Katalin 
245 1 0 |a Mesterséges intelligencia és paradigmaváltás az üzleti felsőoktatásban  |b a munkaerőpiaci igények hatása  |c Bácsi Katalin  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2024 
300 |a 23-35 
490 0 |a Pénzügypolitikai kihívások 
520 3 |a A mesterséges intelligencia (MI) térhódítása átalakítja az üzleti felsőoktatás működését és a munkaerőpiac felsőoktatással kapcsolatos elvárásait egyaránt. Az előbbi tekintetében az MI hatására sürgetővé válik a tanítási módszerek és az értékelési rendszerek újragondolása, valamint az oktatók és diákok egymáshoz való viszonyának, az oktatási folyamatban résztvevők szerepeinek tisztázása. Az utóbbi kapcsán az oktatási tartalmak átalakítása kerül előtérbe, hiszen megváltozik azoknak a készségeknek és képességeknek a halmaza, amelyek a jövőben versenyképes tudást jelentenek. Például a gyorsan fejlődő MI technológiák miatt nemcsak maga az MI használata jelenik meg új tartalmi elemként, de állandósulhat a folyamatos tanulás, az újra- és továbbképzés, illetve a fejlesztendő kompetenciák közé bekerülnek olyan korábban nem hangsúlyos képességek, mint az innovatív gondolkodás, a kritikai szemlélet, az etikus döntéshozatal vagy a jövőorientáltság. Irodalmi áttekintésünkben arra keressük a választ, hogy az MI térnyerésének hatására hogyan változnak meg a munkaerőpiaci elvárások az üzleti felsőoktatás piacán, illetve, hogy ezek az új elvárások hogyan illeszthetők a felsőoktatásban végbemenő, MI alkalmazáshoz kapcsolódó egyéb változásokhoz, különös tekintettek a változó oktatói és hallgatói szerepekhez. Az MI lehetőséget teremt a felsőoktatás munkaerőpiaci igényekhez való alkalmazkodására, a fejlesztés (puha készségek) és a kutatási készségek előtérbe helyezésére, amelyhez azonban mind az oktatóknak mind a hallgatóknak más-más szerepet kell betölteniük. 
650 4 |a neveléstudományok 
650 4 |a közgazdaságtudományok 
695 |a Üzleti felsőoktatás 
695 |a mesterséges intelligencia 
695 |a oktatói és hallgatói szerepek 
695 |a Kompetencia 
700 1 |a Dén-Nagy Ildikó  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2414/1/2.cikk-P%C3%A9nz%C3%BCgypolitikai%20k%C3%ADh%C3%ADv%C3%A1sok%20-%20Konferenciak%C3%B6tet.pdf  |z Dokumentum-elérés