Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Harmat Vanda
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2024
Sorozat:Pénzügypolitikai kihívások
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6886-01-9_6

Kulcsszavak:érzelmi munka
digitális oktatási környezet
digitális érzelmi munka
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2418

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2418
005 20250120105217.0
008 250120s2024 hu o 000 zxx d
020 |a 978-615-6886-01-9 
024 |a 10.29180/978-615-6886-01-9_6  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Harmat Vanda 
245 1 3 |a Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei  |c Harmat Vanda  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2024 
300 |a 75-84 
490 0 |a Pénzügypolitikai kihívások 
520 3 |a A technológiai fejlődés, a munka világában bekövetkező változások és a hallgatói preferenciák átalakulásának következtében egyre nagyobb igény mutatkozik a digitális oktatásra a felsőoktatási intézményekben. Korábbi kutatások azonban rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatás dominanciája számos kihívást generálhat az oktatók körében, köztük az érzelmi munkavégzés tekintetében, mely a szervezeti érzelmi megnyilvánulási normáknak való megfelelés érdekében tett munkavállalói erőfeszítéseket jelenti. Jelen tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a hazai üzleti felsőoktatásban dolgozó egyetemi oktatók érzelmi munkáját miként alakítja a digitális oktatási környezet. Ennek feltárására első lépésben egy pilot kutatást végeztünk, melynek keretében az adatgyűjtéshez online kvalitatív kérdőívet, az adatelemzéshez induktív tartalomkódolást alkalmaztunk. A vizsgálat 2024 májusában zajlott 12 egyetemi oktató bevonásával. A kutatási terepet három hazai üzleti felsőoktatási intézmény jelentette. Eredményeink többek között rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatási környezetben jellemző csökkent hallgatói aktivitás és elköteleződés fokozott érzelmi erőfeszítést igényelt az oktatóktól 
650 4 |a neveléstudományok 
650 4 |a pszichológiai tudományok 
695 |a érzelmi munka 
695 |a digitális oktatási környezet 
695 |a digitális érzelmi munka 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2418/1/6.cikk-P%C3%A9nz%C3%BCgypolitikai%20k%C3%ADh%C3%ADv%C3%A1sok%20-%20Konferenciak%C3%B6tet-75-84.pdf  |z Dokumentum-elérés