A hallgatói motiváció és motiválhatóság alakulása a BGE FOSZK nappali tagozatos hallgatói esetében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Tóth Zsuzsanna
Törcsvári Zsolt
Lovasné Avató Judit
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Budapest 2025
Series:Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában
Subjects:
doi:10.29180/978-615-6886-08-8_1

Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2506

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2506
005 20250619085052.0
008 250619s2025 hu o 000 zxx d
020 |a ISBN 978-615-6886-08-8 (online) 
024 |a 10.29180/978-615-6886-08-8_1  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Tóth Zsuzsanna 
245 1 2 |a A hallgatói motiváció és motiválhatóság alakulása a BGE FOSZK nappali tagozatos hallgatói esetében  |c Tóth Zsuzsanna  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem  |b Budapest  |c 2025 
300 |a 28-43 
490 0 |a Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában 
520 3 |a A kereskedelem-marketing, illetve turizmus-vendéglátás szakos felsőoktatási szakképzésben résztvevő hallgatókról az az oktatói vélemény fogalmazódott meg, hogy egyre nehezebb őket eljuttatni az elvárt tudásszintre, készségeiket fejleszteni. Magatartásukban a fokozódó stressz és bizonytalanság jelei növekvő mértékben nyilvánultak meg. A hallgatói attitűdre, tanulás iránti érdeklődésükre, céljaik, esetleges félelmeik megismerése és a tárgyteljesítésük megkönnyítésére, motivációjuk erősítésére 2021-ben, 2022-ben és 2024 tavaszán a Vallerand-féle (1989) motivációs kérdőívet alkalmaztuk. A válaszok alapján meghatározott mutatószámok – Self-Determination Index, átlagos intrinzik (I1, I2, I3), átlagos extrinzik (E1, E2, E3) motivációs indexek – igazolták az oktatói tapasztalatokat. A megismerés öröméért való tanulás (I1), a teljesítményösztönzés (I2) és a kíváncsiság (I3) hatása csökken. Szignifikánsnak bizonyult a hasznos/használható tudás megszerzésének lehetősége (E1), a negatív érzések elkerülésének (E2) és a jutalom megszerzésének/büntetés elkerülésének (E2) fontossága csökken. 
650 4 |a neveléstudományok 
700 1 |a Törcsvári Zsolt  |e aut 
700 1 |a Lovasné Avató Judit  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2506/1/PedagogiaiPerspektivak_01.pdf  |z Dokumentum-elérés