A közösségszervezés szakos hallgatók informatikai attitűdje és szorongása Vizsgálat a digitális kompetencia fejlesztéséért

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Erdélyi Éva
Czinege Mónika
Mészárosné Boruzs Lívia
Lőrincz Sándor
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Budapest 2025
Series:Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában
Subjects:
doi:10.29180/978-615-6886-08-8_2

Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2507

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2507
005 20250619085802.0
008 250619s2025 hu o 000 zxx d
020 |a ISBN 978-615-6886-08-8 (online) 
024 |a 10.29180/978-615-6886-08-8_2  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Erdélyi Éva 
245 1 2 |a A közösségszervezés szakos hallgatók informatikai attitűdje és szorongása  |b Vizsgálat a digitális kompetencia fejlesztéséért  |c Erdélyi Éva  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem  |b Budapest  |c 2025 
300 |a 45-67 
490 0 |a Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában 
520 3 |a Jelenünk technológia uralta világában a digitális eszközök használata, a digitális kompetencia elengedhetetlen a tanulás során, az aktív társadalmi szerepvállalásban, a munkaerőpiacon, de még a szabadidő eltöltésében is. Erre a kulcskompetenciára szükség van minden területen. A mai fiatalok látszólag készség szinten kezelik az okos eszközöket, de ez a „tudás” inkább a szórakoztatóelektronika kezelésére korlátozódik. Tanulmányunkban a BGE közösségszervezés szakos hallgatókra vonatkozóan vizsgáljuk, hogy milyen alapokon nyugszik és milyen hiányosságokat rejt az informatikai felkészültségük, és – mivel ez bölcsészettudományi képzési terület – milyen a hallgatók informatika tanuláshoz való hozzáállása, van-e informatikához fűződő szorongásuk, és amennyiben van, annak mi lehet az oka. A tantárgy iránti szorongás az oktatási intézményekben és a munkaerőpiacon fontos digitalizációs eszköztár alkalmazásának elsajátításában és használatában is nehézséget okozhat. A szakirodalomban elfogadott, standardizált kérdőívvel történő felmérés kiegészítésére alkalmazott fókuszcsoportos interjú fő tanulsága, hogy bár a vizsgált hallgatók idegenkednek az Informatika tantárgy néhány tartalmi elemétől, kevésnek tartják a gyakorlati óraszámot, és nagyon élvezik a korszerű módszerekkel oktatott informatikát, mert érzik annak hasznosságát. 
650 4 |a neveléstudományok 
700 1 |a Czinege Mónika  |e aut 
700 1 |a Mészárosné Boruzs Lívia  |e aut 
700 1 |a Lőrincz Sándor  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2507/1/PedagogiaiPerspektivak_02.pdf  |z Dokumentum-elérés