Az infografikák szerepe egyetemi hallgatók XXI. századi készségeinek fejlesztésében Tanulói vizuális beadandó feladatok elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Divéki Rita
Fekete Imre
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Budapest 2025
Sorozat:Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6886-08-8_3

Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2508

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2508
005 20250619090552.0
008 250619s2025 hu o 000 zxx d
020 |a ISBN 978-615-6886-08-8 (online) 
024 |a 10.29180/978-615-6886-08-8_3  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Divéki Rita 
245 1 3 |a Az infografikák szerepe egyetemi hallgatók XXI. századi készségeinek fejlesztésében  |b Tanulói vizuális beadandó feladatok elemzése  |c Divéki Rita  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem  |b Budapest  |c 2025 
300 |a 69-88 
490 0 |a Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában 
520 3 |a Számos felsőoktatási intézmény köteleződött el a 17 Fenntartható Fejlődési Cél elérése iránt akadémiai tevékenységein keresztül, és fektet hangsúlyt arra, hogy kurzusaikat globális perspektívával töltsék meg. Tanulmányunkban egy olyan interdiszciplináris Tanulásmódszertan kurzus átalakítását mutatjuk be, melynek az volt a célja, hogy felvértezze a hallgatókat azokkal a XXI. századi készségekkel, amelyekre szükségük van az egyetemi tanulmányok folytatásához és a valós életben való boldoguláshoz, mint például a vizuális műveltség, a kritikai műveltség és gondolkodási készségek, a kreativitás és az együttműködés. Az egyik, a kurzus teljesítéséhez kötelező feladat egy infografika készítése volt, amely egy helyi, globális vagy interkulturális kérdést tárgyalt, így növelve a tudatosságot a fenntartható fejlődési célok iránt. Esettanulmányunk célja az volt, hogy feltárja, mennyiben járulhat hozzá a globális kérdésekről szóló infografika feladat elvégzése a hallgatói globális kompetenciáik fejlesztéséhez. Összesen öt Tanulásmódszertan csoport vett részt a kutatásban, melyeket két különböző oktató tanított. Az adatgyűjtés 2023 őszén és 2024 tavaszán történt a hallgatók infografikáiból készített adatbázis alapján. Eredményeink arra engednek következtetni, hogy a feladat hozzájárult a globális kérdések iránti tudatosság növeléséhez, valamint a hallgatók kreativitásának és kutatási készségeinek fejlesztéséhez, de nagyobb hangsúlyt kell fektetni a vizuális műveltség és a kritikai gondolkodási készségek fejlesztésére. 
650 4 |a neveléstudományok 
700 1 |a Fekete Imre  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2508/1/PedagogiaiPerspektivak_03.pdf  |z Dokumentum-elérés