Az egyetemi oktatók és hallgatók közötti kommunikáció hatása Hallgatói vélemények a tegeződésről és a magázódásról a felsőoktatásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Takács Edit
Szokács Kinga
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Budapest 2025
Sorozat:Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában
Tárgyszavak:
doi:10.29180/978-615-6886-08-8_4

Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2509

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ2509
005 20250619091127.0
008 250619s2025 hu o 000 zxx d
020 |a ISBN 978-615-6886-08-8 (online) 
024 |a 10.29180/978-615-6886-08-8_4  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Takács Edit 
245 1 3 |a Az egyetemi oktatók és hallgatók közötti kommunikáció hatása  |b Hallgatói vélemények a tegeződésről és a magázódásról a felsőoktatásban  |c Takács Edit  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem  |b Budapest  |c 2025 
300 |a 89-102 
490 0 |a Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában 
520 3 |a A tanulmány a megszólítási formák, azon belül a tegeződés és a magázódás egyetemi oktatásban való alkalmazásának hatásait vizsgálja. Kutatásunk célja feltárni, hogy ezek a megszólítási formák hogyan befolyásolják a tanulási környezetet, a tanulási motivációt és az oktató-hallgató kapcsolatot. Az adatgyűjtés során strukturált interjúkat készítettünk harmadéves egyetemi hallgatókkal, akik egy féléven keresztül részt vettek egy kölcsönös tegeződési formát alkalmazó kurzuson. Esettanulmányunk eredményei rámutatnak arra, hogy adatközlőink szerint a megszólítási forma jelentős hatással van a hallgatók bevonódására és az oktatási légkörre: a tegezés alkalmazása elősegíti a nyíltabb kommunikációt és az oldott tanulási légkör kialakulását, míg a magázódás fenntartja a formális távolságot és tiszteletet az oktatók és a hallgatók között. A tegeződés és magázódás használatának különböző szempontjait kvalitatív kutatási módszert alkalmazva vizsgáltuk, majd javaslatokat tettünk kommunikációs stratégiák fejlesztésére. A kutatás jelentőségét növeli, hogy a mai, dinamikusan változó környezetben elengedhetetlen, hogy a felsőoktatási intézmények megértsék és hatékonyan kezeljék a különböző, kommunikációval összefüggő kihívásokat, melyek egyúttal lehetőségek is. A tanulmány javasolja a felsőoktatási intézmények számára, hogy mérlegeljék a kommunikációs protokollok rugalmasabbá tételét és az oktatói képzésekben való figyelembevételét. 
650 4 |a neveléstudományok 
700 1 |a Szokács Kinga  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2509/1/PedagogiaiPerspektivak_04.pdf  |z Dokumentum-elérés