Egyéni projektek csoportos támogatása a felsőoktatásban az online oktatás idején Esettanulmány a szakdolgozatírás támogatásának lehetőségeiről

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Popcsa Anna Mária
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Budapest 2025
Series:Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában
Subjects:
doi:10.29180/978-615-6886-08-8_5

Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2510
Description
Abstract:Szakirodalmi adatok is igazolják, hogy az egyetemi hallgatók tanulmányait lezáró szakdolgozat megírása nehéz és stresszes folyamat a fiatalok számára. A Covid-19 járvány következtében hirtelen megváltozott élet- és tanulási körülmények a többség számára még tovább nehezíthették ezt a folyamatot. Az oktatási intézmények különböző módon igyekeztek támogatni hallgatóikat az online oktatás keretében. Jelen esettanulmány egy, a projektmódszer bizonyos elemeinek felhasználásával kialakított, a szakdolgozat írásának folyamatát támogató kurzus (módszertani fejlesztés) eredményeit mutatja be. A hallgatók haladását az egyetemi LMS rendszerben (Coospace) létrehozott kérdőívekkel mértük. A kurzus végén adott visszajelzések alapján a hallgatók hasznosnak ítélték az ütemezettséget és a csoportos konzultációkat, amelyek segítették többek között az időbeosztást. Érdemes lehet megfontolni nagyobb létszámú alapképzéseken a szakdolgozatírás folyamatát támogató, a konzulensi munkát is segítő, órarendbe épített kurzusok indítását.
Physical Description:103-118
ISBN:ISBN 978-615-6886-08-8 (online)