ESG oktatás gazdasági hatásai
Elmentve itt :
| Szerzők: | |
|---|---|
| Dokumentumtípus: | Cikk |
| Megjelent: |
2025
|
| Sorozat: | Business & Diplomacy Review
3 No. 1 |
| Tárgyszavak: | |
| Kulcsszavak: | ESG KKV fenntarthatósági tudásmérés oktatás PRME |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2544 |
MARC
| LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | publ2544 | ||
| 005 | 20250909173345.0 | ||
| 008 | 250909s2025 hu o 000 zxx d | ||
| 022 | |a 3004-0116 | ||
| 040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
| 100 | 1 | |a Horváth Levente | |
| 245 | 1 | 0 | |a ESG oktatás gazdasági hatásai |c Horváth Levente |h [elektronikus dokumentum] |
| 260 | |c 2025 | ||
| 300 | |a 74-91 | ||
| 490 | 0 | |a Business & Diplomacy Review |v 3 No. 1 | |
| 520 | 3 | |a A környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (Environmental, Social, and Governance, ESG) elvek egyetemi szintű oktatása közvetlen és jelentős gazdasági hatással jár, mivel elősegíti a fenntartható üzleti stratégiák kidolgozását. A képzett munkavállalókon keresztül erősíti a vállalatok környezeti és társadalmi felelősségvállalását, növeli a befektetői bizalmat, és mérsékli a hosszú távú működési kockázatokat. Az egyetemek kulcsszerepet játszanak az ESG tudás átadásában, a jövő munkavállalóinak ESG-alapú oktatása elengedhetetlen a hosszú távú gazdasági és környezeti stabilitás érdekében. A kutatásban áttekintjük a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) által koordinált GEM riport (Global Entrepreneurship Monitor) eredményeit, kifejezetten a KKV vezetőinek fenntarthatósági attitűdjét, illetve az ENSZ PRME (Principles for Responsible Management Education) hálózatának kutatási eredményeit a felelős menedzsmentoktatás szemszögéből. Ezekből megállapítható, hogy a hazai KKV-k egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóság különböző aspektusaira, továbbá az egyetemek kiemelt feladata a fenntartható fejlődés eszméjének beépítését a tantervekbe, és fejleszteni a fenntartható menedzsment gyakorlatokat. Mind a GEM-jelentés, mind a PRME-hálózat kutatása hangsúlyozza, hogy a nagyvállalatokon túl kiemelt szerepet játszanak a KKV-k és azok felelős vezetői, hogy a globális célokat elérhessük. Hatásuk maximalizálása érdekében döntő fontosságú, hogy hangsúlyozzuk felelősségüket, és beruházzunk a munkavállalók képzésébe, akik az ESG-szakértelemmel felvértezve képesek a fenntartható gyakorlatokat beépíteni a napi működésbe és a döntéshozatali folyamatokba. Fontos, hogy a hallgatóink tudásához illeszkedő tananyagokat fejlesszünk ezért készítettünk fókuszcsoportos interjúkat a fenntarthatóság iránt érdeklődő hallgatók egy szűkebb körével (összesen 68 fő). A tapasztalatok figyelembe vehetők a tananyagfejlesztésben és a fenntarthatósági programok szervezésében. A BGE hallgatóinak ismereteit egy tudásfelmérés keretében vizsgáltuk. A felmérésből kiderül, hogy hallgatóink nagy többsége tisztában van a különböző fenntartható fejlődési célokkal, amire az ismeretbővítés formáinak és tartalmának megtervezésénél építeni lehet. | |
| 650 | 4 | |a társadalomtudományok | |
| 695 | |a ESG | ||
| 695 | |a KKV | ||
| 695 | |a fenntarthatósági tudásmérés | ||
| 695 | |a oktatás | ||
| 695 | |a PRME | ||
| 700 | 1 | |a Erdélyi Éva |e aut | |
| 700 | 1 | |a Simon Ákos |e aut | |
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2544/1/06%20Horv%C3%A1th%20Levente%20et%20al.pdf |z Dokumentum-elérés |