ESG oktatás gazdasági hatásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Horváth Levente
Erdélyi Éva
Simon Ákos
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2025
Sorozat:Business & Diplomacy Review 3 No. 1
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:ESG
KKV
fenntarthatósági tudásmérés
oktatás
PRME
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2544

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ2544
005 20250909173345.0
008 250909s2025 hu o 000 zxx d
022 |a 3004-0116 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Horváth Levente 
245 1 0 |a ESG oktatás gazdasági hatásai  |c Horváth Levente  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2025 
300 |a 74-91 
490 0 |a Business & Diplomacy Review  |v 3 No. 1 
520 3 |a A környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (Environmental, Social, and Governance, ESG) elvek egyetemi szintű oktatása közvetlen és jelentős gazdasági hatással jár, mivel elősegíti a fenntartható üzleti stratégiák kidolgozását. A képzett munkavállalókon keresztül erősíti a vállalatok környezeti és társadalmi felelősségvállalását, növeli a befektetői bizalmat, és mérsékli a hosszú távú működési kockázatokat. Az egyetemek kulcsszerepet játszanak az ESG tudás átadásában, a jövő munkavállalóinak ESG-alapú oktatása elengedhetetlen a hosszú távú gazdasági és környezeti stabilitás érdekében. A kutatásban áttekintjük a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) által koordinált GEM riport (Global Entrepreneurship Monitor) eredményeit, kifejezetten a KKV vezetőinek fenntarthatósági attitűdjét, illetve az ENSZ PRME (Principles for Responsible Management Education) hálózatának kutatási eredményeit a felelős menedzsmentoktatás szemszögéből. Ezekből megállapítható, hogy a hazai KKV-k egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóság különböző aspektusaira, továbbá az egyetemek kiemelt feladata a fenntartható fejlődés eszméjének beépítését a tantervekbe, és fejleszteni a fenntartható menedzsment gyakorlatokat. Mind a GEM-jelentés, mind a PRME-hálózat kutatása hangsúlyozza, hogy a nagyvállalatokon túl kiemelt szerepet játszanak a KKV-k és azok felelős vezetői, hogy a globális célokat elérhessük. Hatásuk maximalizálása érdekében döntő fontosságú, hogy hangsúlyozzuk felelősségüket, és beruházzunk a munkavállalók képzésébe, akik az ESG-szakértelemmel felvértezve képesek a fenntartható gyakorlatokat beépíteni a napi működésbe és a döntéshozatali folyamatokba. Fontos, hogy a hallgatóink tudásához illeszkedő tananyagokat fejlesszünk ezért készítettünk fókuszcsoportos interjúkat a fenntarthatóság iránt érdeklődő hallgatók egy szűkebb körével (összesen 68 fő). A tapasztalatok figyelembe vehetők a tananyagfejlesztésben és a fenntarthatósági programok szervezésében. A BGE hallgatóinak ismereteit egy tudásfelmérés keretében vizsgáltuk. A felmérésből kiderül, hogy hallgatóink nagy többsége tisztában van a különböző fenntartható fejlődési célokkal, amire az ismeretbővítés formáinak és tartalmának megtervezésénél építeni lehet. 
650 4 |a társadalomtudományok 
695 |a ESG 
695 |a KKV 
695 |a fenntarthatósági tudásmérés 
695 |a oktatás 
695 |a PRME 
700 1 |a Erdélyi Éva  |e aut 
700 1 |a Simon Ákos  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2544/1/06%20Horv%C3%A1th%20Levente%20et%20al.pdf  |z Dokumentum-elérés