Hogyan gondolkodnak a Z generációs közgazdász hallgatók a fenntarthatóságról?
Saved in:
| Main Authors: | |
|---|---|
| Format: | Article |
| Published: |
2025
|
| Series: | Business & Diplomacy Review
3 No. 1 |
| Subjects: | |
| Kulcsszavak: | érzelmi reakciók felelősség klímaszorongás környezeti problémák tudatosság |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/2545 |
MARC
| LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | publ2545 | ||
| 005 | 20250909172901.0 | ||
| 008 | 250909s2025 hu o 000 zxx d | ||
| 022 | |a 3004-0116 | ||
| 040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
| 100 | 1 | |a Honvári Patrícia | |
| 245 | 1 | 0 | |a Hogyan gondolkodnak a Z generációs közgazdász hallgatók a fenntarthatóságról? |c Honvári Patrícia |h [elektronikus dokumentum] |
| 260 | |c 2025 | ||
| 300 | |a 92-116 | ||
| 490 | 0 | |a Business & Diplomacy Review |v 3 No. 1 | |
| 520 | 3 | |a Kutatások elemzik a Z generációhoz kapcsolódó értékeket és életmódot, és megállapítják, hogy a Z generáció tagjai én-centrikusak, nagyon fontos számukra a fogyasztás, a valóság része az online világ. Emellett kutatások arra is rámutatnak, hogy a Z generáció tagjait aktívan foglalkoztatja a fenntarthatóság, a zöld szempontok fontosabbak számukra, mint a márkahűség. A nemrég elfogadott EU szabályozás alapján 2025-től minden nagyvállalat számára kötelező a fenntarthatósági jelentés. A környezeti, társadalmi, és vállalatirányítási (ESG keretrendszer) alapján értékelt fenntartható vállalati működés minősítését befolyásolja, hogy a fiatal munkavállalók mennyire jövőtudatosak. A cikk célja annak bemutatása, milyen ismeretekkel rendelkeznek a magyar Z generációs közgazdász hallgatók a fenntarthatóságról és mennyire tudatosak hétköznapi életükben ezen a területen. A kvalitatív kutatás három fázisban zajlott, 2022-2024-ben a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemen. A megkérdezettek egy strukturált interjún vettek részt. A cikk részletesen elemzi az interjúk eredményeit, kiemelve a Z generációs hallgatók fenntarthatóság fogalmáról való ismereteit, a témában általuk tapasztalt kihívásokat. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a Z generációs közgazdász hallgatók rendelkeznek alapvető ismeretekkel a fenntarthatóságról, de gyakran hiányoznak a konkrét cselekvési tervek a mindennapi életben, és a tudatosság szintje változó. Különböző mértékben és okokból aggódnak a környezetünk állapota miatt, és látnak felelősöket. Megfogalmazzák, hogy milyen érzelmi reakciókat vált ki az aggódásuk, éreznek-e szorongást emiatt és milyen mértékben. A cikk összefoglalja a Z generációs közgazdász hallgatók tudatosságát és elkötelezettséget a fenntarthatósági kérdések iránt, és vizsgálja, hogy egy kurzus keretében szerzett ismeretek ezt mennyire befolyásolhatják. A kutatás rámutatott arra is, hogy a fenntarthatóság iránti elkötelezettség nagyban függ az információhoz való hozzáféréstől is. Az eredmények fontos betekintést nyújtanak a fiatal generáció fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjébe és viselkedésébe, hozzájárulva a fenntarthatósági szemlélet erősítéséhez a jövőbeli gazdasági döntéshozatalban és életvitelben. | |
| 650 | 4 | |a társadalomtudományok | |
| 695 | |a érzelmi reakciók | ||
| 695 | |a felelősség | ||
| 695 | |a klímaszorongás | ||
| 695 | |a környezeti problémák | ||
| 695 | |a tudatosság | ||
| 700 | 1 | |a Erdélyi Éva |e aut | |
| 700 | 1 | |a Jäckel Katalin |e aut | |
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2545/1/07%20Honv%C3%A1ri%20Patr%C3%ADcia%20et%20al.pdf |z Dokumentum-elérés |