A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Simon Ákos
Erdélyi Éva
Horváth Levente
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2025
Sorozat:Business & Diplomacy Review 3 No. 1
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:digitális esélyegyenlőség
ESG
felsőoktatás
innovatív működés
mesterséges intelligencia
MI
oktatás módszertan
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/2547
Leíró adatok
Kivonat:Mint minden újdonság és innováció, a mesterséges intelligencia (MI) is megosztja az embereket, így az oktatásban dolgozókat is. A konzervatívabb nézetűek óvnak tőle, a progresszívebbek pedig sürgetik a bevezetését. Tanulmányunkban végig nézzük a felhasználásának gyakorlati lehetőségeit, tudva, hogy az alkalmazási területei még feltáratlanok. Elemezzük a valós kockázatokat, amiknek a minimalizálására kell törekednünk. Áttekintjük, milyen fenntarthatósági aspektusokat szükséges figyelembe vennünk alkalmazása során. Az MI számos megfelelőségi, biztonsági és szuverenitási kérdést vet fel. Hasonlóan fontosak a fenntarthatósági (ESG) aspektusai is, a környezetünkre gyakorolt hatásától kezdve, a digitális esélyegyenlőségen keresztül egészen az etikai szempontokig. Ezek azok a határok, amiken belül értelmezni tudjuk az MI használatát, nemcsak az oktatás és tanulás, hanem a tágabban vett oktatás-támogatás területén is.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:135-150
ISSN:3004-0116