Days of future passed an investigation into the perceived generation gap between teachers and students in Hungarian higher education
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book part |
Published: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2016
|
Series: | Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség
|
Subjects: | |
Kulcsszavak: | Y generáció X generáció Felsőoktatás Ezredforduló Pszichológia Motiváció Generation Y Generation X Motivation Psychology Higher Education Millennium |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/802 |
Abstract: | Jelen tanulmányban az úgynevezett ezredfordulós generáció - azaz a magyarországi felsőoktatásban jelenleg tanuló generáció - motivációinak és preferenciáinak szakirodalmi áttekintése és empirikus vizsgálata segítségével a hallgatók és nyelvtanárok között lévő generációs különbségeket kutatjuk. A szakirodalmi áttekintés eredményeként kiderült, hogy az eddigi kutatások jelentős különbségeket mutattak ki a tanárok (X generáció) és a hallgatók (Y generáció) között. Ezek a különbségek azonban elsősorban nyugati országokból származó tanulmányok kutatásain alapultak. Megállapítást nyert, hogy a feltételezés, miszerint az Y generáció ugyanolyan az Amerikai Egyesült Államokban, mint Magyarországon, tévesnek bizonyul, mivel nem számol a korábbi tanulmányokban megállapított kulturális különbségekkel. Így tehát empirikus vizsgálatot végeztünk, hogy megismerjük a magyarországi ezredfordulós generáció motivációit és preferenciáit, továbbá mérlegeljük ezen megállapítások nyelvoktatásra gyakorolt lehetséges hatását. Megállapítható, hogy Magyarországon a motivációs tényezők jobban hasonlítanak a korábbi vizsgálatok során más országokban a babyboom generációnál megfigyeltekhez, mint a nyugati országokból származó jelenlegi kutatási eredményekhez. A babyboom generáció motivációs tényezőihez való visszatérés tekinthető az ingaeffektus kezdeti előjelének,vagy talán annak tudható be, hogy a gazdasági viszonyok erősen hatnak a motivációs mintákra. Bár az általánosíthatósághoz további kutatásra van szükség, a kezdeti eredmények azt sejtetik, hogy a jelenleg aktív X generációs tanároknak vissza kell tekinteniük a babyboom generációra, vagyis a volt tanáraikra, ha meg akarják érteni a hallgatók jelenlegi generációját. |
---|---|
Physical Description: | 15-24 |
ISBN: | 978-615-5607-22-6 |