Days of future passed an investigation into the perceived generation gap between teachers and students in Hungarian higher education

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Chandler Nick
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2016
Series:Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség
Subjects:
Kulcsszavak:Y generáció
X generáció
Felsőoktatás
Ezredforduló
Pszichológia
Motiváció
Generation Y
Generation X
Motivation
Psychology
Higher Education
Millennium
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/802
Description
Abstract:Jelen tanulmányban az úgynevezett ezredfordulós generáció - azaz a magyarországi felsőoktatásban jelenleg tanuló generáció - motivációinak és preferenciáinak szakirodalmi áttekintése és empirikus vizsgálata segítségével a hallgatók és nyelvtanárok között lévő generációs különbségeket kutatjuk. A szakirodalmi áttekintés eredményeként kiderült, hogy az eddigi kutatások jelentős különbségeket mutattak ki a tanárok (X generáció) és a hallgatók (Y generáció) között. Ezek a különbségek azonban elsősorban nyugati országokból származó tanulmányok kutatásain alapultak. Megállapítást nyert, hogy a feltételezés, miszerint az Y generáció ugyanolyan az Amerikai Egyesült Államokban, mint Magyarországon, tévesnek bizonyul, mivel nem számol a korábbi tanulmányokban megállapított kulturális különbségekkel. Így tehát empirikus vizsgálatot végeztünk, hogy megismerjük a magyarországi ezredfordulós generáció motivációit és preferenciáit, továbbá mérlegeljük ezen megállapítások nyelvoktatásra gyakorolt lehetséges hatását. Megállapítható, hogy Magyarországon a motivációs tényezők jobban hasonlítanak a korábbi vizsgálatok során más országokban a babyboom generációnál megfigyeltekhez, mint a nyugati országokból származó jelenlegi kutatási eredményekhez. A babyboom generáció motivációs tényezőihez való visszatérés tekinthető az ingaeffektus kezdeti előjelének,vagy talán annak tudható be, hogy a gazdasági viszonyok erősen hatnak a motivációs mintákra. Bár az általánosíthatósághoz további kutatásra van szükség, a kezdeti eredmények azt sejtetik, hogy a jelenleg aktív X generációs tanároknak vissza kell tekinteniük a babyboom generációra, vagyis a volt tanáraikra, ha meg akarják érteni a hallgatók jelenlegi generációját.
Physical Description:15-24
ISBN:978-615-5607-22-6