Francia óvodapedagógusok naplójegyzeteinek elemzése
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| Dokumentumtípus: | Könyv része |
| Megjelent: |
Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet
Kolozsvár
2015
|
| Sorozat: | Tudás – Tanulás – Szabadság. Neveléstudományi Konferencia 2014. Konferenciakötet.
|
| Tárgyszavak: | |
| Kulcsszavak: | óvodapedagógus elégedettség Motiváció |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/811 |
| Kivonat: | Az óvónők bejegyzéseiből leszűrt jelenségeket megmagyarázza a Maslow által kidolgozott elmélet. Maslow szükséglet-piramisának elemei jól illeszthetők Herzberg motivációs faktoraihoz. Az óvónőkre is igaz, hogy szakmai lelkesedésük, elkötelezettségük a megelégedettségből táplálkozik, amely pozitív élménytartalommal a szakmai identifikáció megvalósulását, valamint a pályakötődést erősíti (RITOÓKNÉ 2006). A vizsgálat rávilágít, hogy milyen okok állnak a pozitív és negatív érzelmi hatások hátterében és irányt mutat, milyen területeken, milyen megoldásokkal lehet a munka hatékonyságán javítani és optimálisabb feltételeket biztosítani az óvodai generáció nevelésének érdekében. |
|---|---|
| Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 35-41 |
| ISBN: | 978-973-0-18967-4 |