Francia óvodapedagógusok naplójegyzeteinek elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jármai Erzsébet Mária
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Babeş-Bolyai Tudományegyetem Pedagógia és Alkalmazott Didaktika Intézet Kolozsvár 2015
Sorozat:Tudás – Tanulás – Szabadság. Neveléstudományi Konferencia 2014. Konferenciakötet.
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:óvodapedagógus
elégedettség
Motiváció
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/811
Leíró adatok
Kivonat:Az óvónők bejegyzéseiből leszűrt jelenségeket megmagyarázza a Maslow által kidolgozott elmélet. Maslow szükséglet-piramisának elemei jól illeszthetők Herzberg motivációs faktoraihoz. Az óvónőkre is igaz, hogy szakmai lelkesedésük, elkötelezettségük a megelégedettségből táplálkozik, amely pozitív élménytartalommal a szakmai identifikáció megvalósulását, valamint a pályakötődést erősíti (RITOÓKNÉ 2006). A vizsgálat rávilágít, hogy milyen okok állnak a pozitív és negatív érzelmi hatások hátterében és irányt mutat, milyen területeken, milyen megoldásokkal lehet a munka hatékonyságán javítani és optimálisabb feltételeket biztosítani az óvodai generáció nevelésének érdekében.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:35-41
ISBN:978-973-0-18967-4